Developer ho plánuje získat do poloviny letošního roku. "Podle současného harmonogramu počítáme s tím, že začneme stavět v červenci. Obě haly bychom chtěli mít hotové v únoru 2021," řekl Deníku nový regionální ředitel CTP Štěpán Morkes. Jeho předchůdce Zdeněk Apeltauer i primátor města Alexandr Hrabálek (ODS) přitom dříve hovořili o mnohem dřívějších termínech. "Od CTP máme příslib, že když se dohodneme, tak ještě do konce roku zrealizuje stavbu," řekl primátor v loni v dubnu. Zástupce CTP byl loni na jaře o něco zdrženlivější, přesto i on avizoval, že nejdéle v polovině roku 2020 bude kompletně hotovo. Jenže nyní se ukazuje, že do té doby se ani nezačne stavět.

Nejdřív příjezdová cesta, pak haly

"Na projektu jsme začali znovu pracovat hned loni na jaře, kdy došlo k dohodě s městem. Bohužel některá povolení během těch let přestala platit. Před několika dny jsme požádali o územní rozhodnutí na příjezdovou cestu k halám," popsal Morkes nynější stav projektu. Bez příjezdové cesty nemůže společnost ve stavbě pokračovat. Dalším krokem proto bude získání stavebního povolení na cestu a teprve poté i dodatečné stavební povolení na dostavbu samotných hal. To plánuje developer získat do konce června. A v červenci pak začít stavět.

Zatímco radnice hodnotí vyřešení dlouholetého sporu jako jeden ze svých největších úspěchů loňského roku, nevábně vypadající haly zatím stále hyzdí příjezd do Hradce Králové. A ještě několik měsíců budou.

Spor firmy s městem skončil dohodou

S radnicí vedla společnost CTP spor od roku 2015, kdy vyšlo najevo, že stavbu hal firma začala bez platného stavebního povolení.

Během let situace vygradovala po několika neúspěšných jednáních až k žalobě na město. Po změně vedení společnosti i vedení radnice se ale loni situace uklidnila a v květnu zastupitelé schválili dohodu o narovnání. A to i přes odmítavý postoj nejmenší koaliční strany Změny pro Hradec a Zelených i značné části hradecké veřejnosti.

"Zastupitelům i hradecké veřejnosti se zástupci CTP omluvili a žalobu stáhli. To zřejmě nakonec přesvědčilo zastupitele daleko více než finanční hledisko vzájemné dohody,“ řekl tehdy primátor Hrabálek.

CTP zaplatilo městu v rámci schválené dohody 15 milionů korun. Vyřešení sporu s městem bylo pro společnost klíčové, dodatečné stavební povolení nicméně musí vydat stavební úřad. Tomu už by nemělo stát nic v cestě, neboť "černá" stavba byla na rozdíl od některých jiných případů rozestavěná sice bez stavebního povolení, ale v souladu s územním plánem a s platným územním rozhodnutím. Trvá to ovšem o něco déle, než všichni čekali.