Před spuštěním druhé vlny EET se hovořilo o tom, že kvůli ní skončí řada maloobchodníků. Po několika dnech se ukazuje, že kvůli EET prodejny masivně nezavírají. Skončili spíše menší obchodníci na vesnicích. Jejich provozovatelé byli mnohdy v důchodovém věku a ukončení podnikání stejně plánovali.
Problémy zavedení EET způsobilo lidem, kteří své výrobky prodávali v městských infocentrech prostřednictvím komisního prodeje. Samotné technické fungování EET se v kraji zatím obešlo bez problémů, EET funguje i na poštovně na Sněžce, která je nejvýše položenou provozovnou v Česku. „Systém zatím běží, účtenky nikdo ze zákazníků nechce," uvedla Daniela Blahová z poštovny.

Jako zatím bezproblémový hodnotí chod EET například společnost Hradecká pekárna, která má také 30 vlastních prodejen.

„Systém EET jsme zavedli už na konci roku 2016 a na změnu jsme byli přichystaní," řekl jednatel firmy Josef Homoláč. Na odběratele pekárny podle něj EET zásadní vliv neměla. Podle poznatků pekárny skončilo několik malých obchodníků na vesnicích, kteří byli v důchodovém věku a s živností by skončili stejně. EET jejich rozhodnutí podle Homoláče jen urychlilo.

Autentizační údaje pro EET si pro druhou vlnu se startem v březnu v kraji vyzvedlo 8200 subjektů.

K začátku loňského prosince, kdy do evidence vstoupily restaurace a ubytovací služby, bylo v systému EET v kraji přibližně 5500 subjektů.

(zem, čtk)