Tento bod, který je součástí dalších jednání se SŽDC, které plánuje centrem města „protáhnout“ další kolej, sice nakonec zastupitelstvo schválilo, ale v mezidobí se rozproudila dvouhodinová debata o celkovém dopadu zdvoukolejnění na město.

Začátek by se dal ještě nazvat konstruktivní debatou. To když se zastupitel Jiří Jakubec zeptal zástupců projektanta a investora, zda již do svých plánů zařadili podchod v ulici Za tratí. Na to mu zástupce projekční firmy odpověděl, že podchod se sice plánuje, ale o 400 metrů dál blíže k nádraží. „Ale když znovu vznese město požadavek, zkusíme prověřit, zda by nemohl být podchod umístěn v místě zrušeného přejezdu,“ dodal zástupce projektanta, firmy Prodex.

Spor o (ne)odborníky

A právě věta odkazující na požadavky města otevřela stavidla osobních výpadů. Vladimír Derner opět městu vyčetl, že se málo snaží a nedbá na požadavky a potřeby místních obyvatel. „Naše vyjednávací pozice je velmi špatná. Lidi, kteří za město jednají, nejsou z oboru a klidně se nechají opít rohlíkem,“ nechal se slyšet Vladimír Derner. S tím však starosta Jiří Němec nesouhlasil. „Jako obvykle všechno děláme špatně. Ale mě to od Vladimíra nepřekvapuje, blíží se volby a potřebuje nahnat politické body,“ nenechal se zahnat do kouta starosta Jiří Němec. Toho podpořil i jeden ze zastupitelů, který Vladimíra Dernera vyzval, aby se tedy on sám stal garantem vyjednávacího týmu. „Vždyť máte vystudovanou vysokou školu se zaměřením na dopravní stavby. Tak se toho ujměte,“ vyzval Dernera. Ten však opáčil, že sice dopravní stavby vystudované má, ale silniční a navíc dlouho tento obor nedělal.

„Tak nám někoho doporučte, když říkáte, že jsme tak špatní,“ nenechal se odbýt zastupitel. „Já však nikoho takového neznám,“ vycouval Derner. Řeč přišla i na „převedení“ tratě ze severní strany na jižní. Padl zde také návrh uspokojit lidi na obou stranách trati tak, že by projektanti „ukrojili“ část z každé strany poměrem půl na půl a obě koleje by vedly v koridoru současné tratě. U této varianty projektanti připustili, že by to bylo možné, ale nerentabilní a po dobu výstavby by nejen obyvatelé Třebechovic, ale i okolních obcí přišli minimálně na rok o železniční spojení.