Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Cyklodomu řekli v Letohradu ne. Je pro město velký a drahý

Letohrad – Letohrad zvažoval, zda si pořídí podobný parkovací dům pro jízdní kola, jaký už s úspěchem funguje v Hradci Králové. Cyklistika zažívá boom a u letohradského nádraží by mohl stát za několik let v souvislosti s připravovanou rekonstrukcí zdejší železniční stanice.

22.4.2016
SDÍLEJ:

Cyklověž v Hradci Králové.Foto: archiv Deníku

Jenže vybudovat cyklodům není nic levného, náklady šplhají ke 12 milionům korun a ač by automatická úschovna jízdních kol stála na pozemku Českých drah, investorem by bylo město, které by mohlo žádat o dotační zdroje. V případě, že by uspělo, mohou činit až devadesát procent uznatelných nákladů. Letohradští museli zvážit, zda by město využilo kapacitu cyklodomu, která je 118 kol, a zda by vůbec lidé měli při stanovení rozumného poplatku za uschování kola – starosta Petr Fiala se zmiňoval o pěti až deseti korunách za den – o takové zařízení vůbec zájem.

Názory na sociálních sítích se různily, od nadšení až po zatracení. „Raději zaplatím poplatek a budu mít jistotu, než nechat kolo venku ve stojanu a přijít o něj. Zloděje žádný zámek na kolo nezastaví a kolo se už nikdy nenajde. Podle mě skvělý nápad," napsala jedna z diskutujících. Další to viděli jinak, podle nich by i ten nej-menší cyklodům byl pro Letohrad velký a vzhledem k počtu kol, která tu obvykle stojí, zbytečný přepych.

Konečné slovo měli ve středu zastupitelé. Cyklodům jejich podporu nezískal, kapacita parkovacího domu se jim jeví vzhledem k velikosti města jako naddimenzovaná a ani kdyby byla menší, náklady by nešly dolů. Zastupitelé se obávají také toho, že by nebyl dostatečně využíván.

Zastupitelé odmítli, že by investorem zamýšleného cyklodomu bylo samo město. Zařízení by sloužilo zejména cestujícím Českých drah, kteří na kole k nádraží přijedou a odjíždějí vlakem. Pokud by ovšem České dráhy do objektu investovaly, Letohrad je ochoten jednat o tom, že by se podílel na případných budoucích nákladech na provoz takového zařízení. „V diskusi také zaznělo, že jako město bychom se spíše měli nějakým způsobem postarat – alespoň vhodnými stojany – o možnost odstavit kola u městských turistických cílů," dodal ke středečnímu rozhodnutí zastupitelstva Petr Fiala. Potřeba doplnit mobiliář letohradského nádraží se objevovala také v diskusi o cyklodomu a jeho smysluplnosti v Letohradu na Facebooku: „Snad by bylo lépe postavit nějaké nové prostornější a jednotné stojany… Stojanů je málo, a tak lidé kola zamykají všude možně, staré stojany nikdo neudržuje, včetně jejich okolí," podotkl jeden z diskutujících.

Autor: Dana Pokorná

22.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Obrovskou historii má hornictví na Žacléřsku, uhlí se tam dolovalo 422 let.  Jeho dějiny popsal Jiří Mauer.
23

Z hornické bašty je skanzen

SNÍH NA ČERNÉ HOŘE. SkiResort již díky moderní technologii, navzdory teplému počasí, zasněžuje část sjezdovky Anděl.
9

Továrna na sníh už chrlí zásoby na Černé hoře

Anketa Deníku: Proč jdu letos volit?

Královéhradecký kraj - Zeptali jsme se: Jdete letos volit a proč?

Vítězný tým Ruce v bok byl suverénní, neztratil ani bod

Rychnov nad Kněžnou - Rychnovští Sokolové uspořádali nohejbalový turnaj trojic.

Řidiči si oddychnou. Do Úprkovy ulice se vrátí auta již příští úterý

Hradec Králové - O měsíc dříve, než bylo původně v plánu, se vrátí automobilová i autobusová doprava na opravenou Úprkovu ulici v Malšovicích.

AKTUALIZOVÁNO

Superdebata Deníku: nikdo nechce vládu ANO. Ať už bez Babiše, nebo s ním

/SLEDOVALI JSME ON-LINE, GRAFIKA, VIDEO/ Pouhý den před sněmovními volbami se v redakci Deníku sešla desítka zástupců politických stran při předvolební superdebatě. Na přetřes přišla všeobecně probíraná témata - ať už elektronická evidence tržeb, přijetí eura či přijímání migrantů. Z odpovědí také vyplynulo, že favorit voleb ANO to bude mít v případě výhry s formováním vlády složité. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení