Ten věří, že by práce mohly být zahájeny během května, přičemž hotovo by mělo být asi za dva tři měsíce.

„Nechceme dopravu příliš omezovat, dnes tam autobusy stojí nepříliš šikovně na hlavní silnici. Ještě tlačím na zastupitelstvo, abychom u nádraží upravili i parkování, protože tam auta parkují v zeleni. Tak bychom mohli zkusit vyčlenit nějaké prostředky, aby se vše udělalo při jednom. Život na nádraží by se alespoň trochu zkulturnil," přeje si starosta.

Špatná situace

Stávají situace je totiž opravdu špatná. Stará točna, kde se autobusy otáčely a někdy i propadaly, je na cizích pozemcích až za nádražní budovou směrem k „manipuláku", kde zpracovávají dřevo. Ta nová by měla být postavena těsně u nádražní budovy.

„Vznikne polokruhový objezd. Stávající komunikace zůstane průjezdná a na objezdu se budou točit autobusy, případně i osobní auta. Takže točna nevznikne na místě, kde byly problémy s otáčením. To je totiž soukromým pozemkem a částečně patří i Českým dráhám. Těch je i kousek půdy, kde bude stát nová točna, ale s tím dráhy souhlasily," řekl.

Na kolik přesně výstavba přijde, ještě jasné není, nicméně rozpočtová částka počítá s dvěma miliony korun.

„Ty dostaneme od kraje jako dotaci. Samozřejmě se může vysoutěžit jiná cena, ale to se uvidí. Pevně ale věřím, že do toho město nebude muset dávat žádné své peníze. Dnes se zakázky soutěží poměrně slušně," uvedl Štěpán Jelínek.

To, že Královéhradecký kraj bude tuto stavbu dotovat, potvrdilo i tiskové oddělení.  Záměr totiž již v březnu odsouhlasili krajští zastupitelé.

„Již nevyhovující prostor před vlakovým nádražím nahradí z iniciativy kraje nová autobusová točna. Pro cestující a školáky tak bude přestupování v Opočně z vlaku na autobus a naopak daleko bezpečnější a pohodlnější. Zároveň to vylepší i dopravní podmínky pro autobusy," řekl náměstek hejtmana Karel Janeček.

Stěžovali si

I podle Štěpána Jelínka je výstavba nové točny opravdu nutná, protože dopravci si na situaci stěžovali.
„Vyvrcholilo to tím, že před necelými dvěma měsíci tam jeden zůstal viset v dolíku. Proto už k nádraží ani nezajíždějí, což komplikuje provoz na hlavní silnici. Navíc chybí i komunikace s výpravčím. Kdyby věděli, že vlak má třeba tři minuty zpoždění, tak by na něj mohli počkat a podobně," přiznal starosta s tím, že správa a údržba silnic občas na své náklady některé díry zasypala, ale vzhledem k provozu to moc dlouho nevydrželo.

To, že se situace obrátí k lepšímu, vítá i dopravní společnost Oredo. Podle jejího jednatele Václava Brůžka bylo nejprve právě Oredo hlavním gestorem projektu.

„Ten však na chvíli usnul, asi se čekalo, jak dopadnou volby. Velkou iniciativu vyvinul právě náměstek Karel Janeček. Nakonec se domluvilo, že výstavba přejde na město Opočno," vysvětlil Václav Brůžek s tím, že pro řidiče i pro cestující bude nová točna obrovské zlepšení.