Prozradil to na rychnovské přehlídce Filmový smích, která byla věnována jeho životu, filmové a televizní tvorbě.

Spolu se svým „dvorním“ scenáristou Ladislavem Pecháčkem se svěřil, že už ve dvou případech se ve východních Čechách někdo vydával za jeho syna, lékaře, a vypůjčil si na toto slavné jméno peníze od cizích lidí, jednou v nemocnici, podruhé v restauraci. Výpovědi a „herecké“ výkony podvodníka byly tak věrohodné, že bez problémů peníze dostal. „Jednou se ten člověk představil někde v restauraci jako můj syn, řekl , že mu schází peníze na benzin.
Říkal jsem synovi, to jsi žabař, šlo jen o pět set korun,“ směje se režisér Dušan Klein.

Pro tragikomedii reálného i filmového života osvědčil velký smysl. Kromě série filmů s Pavlem Křížem alias gymnazistou, medikem a později lékařem Štěpánem Šafránkem, má na kontě řadu dalších komedií, televizní tvorbu (např. krimisérii Hříchy pro pátera Knoxe, z poslední doby Borůvkový vrch ad.). Nyní připravil i nový cyklus pro stanici Radiožurnál – Hříchy pro posluchače rozhlasu. Vyzkoušel snad všechny filmové žánry kromě dokumentu. „V životě jsem žádný dokument kromě filmového cvičení na FAMU nedělal. Asi k tomu nemám vztah, neumím to,“ přiznává režisér, jehož nelehké, především válečné životní osudy v dětství kvůli jeho židovskému původu na rychnovské přehlídce představily dva dokumenty (13. komnata Dušana Kleina a Žid patří do kavárny).

Vyzkoušel si však režii v divadle: „Když se otevíralo Divadlo Ungelt Milana Heina a Marty Skarlandtové, režíroval jsem jejich Židovský kabaret. Ale mám opravdu spíš vztah k filmovým obrázkům.“

Židovskou tematiku končící holokaustem točil podle námětu Viktora Fischla (Píseň o lítosti). Měl i napsaný scénář o svém dětství, nikdy ho však nerealizoval a má obavy, že už k tomu nikdy nedojde: „Myslím, že dnes už by to diváky nezajímalo a těžko by se na to sehnaly peníze,“ je přesvědčen. Režisér Klein si vyzkoušel i epizodní postavení na druhé straně kamery jako herec. V dětství a potom z legrace či nutnosti. „Když jsme s doktorem Pecháčkem končili třetí díl básníků, myslel jsem si, že bude poslední. A jednou mi vypadl před natáčením Marián Labuda, tak jsem z donucení musel vzít jeho roli v seriálu Ulice, který jsem točil.“

Jeho filmy dokládají, že nejlépe se cítí za kamerou. A rozhodně nezahálí. V listopadu se začne vysílat jeho nový televizní seriál Cukrárna. Nyní právě stříhá a dozvučuje raritu, šestidílný sitcom Rodinka, navazující na Takovou normální rodinku, seriál Jaroslava Dudka s nezapomenutelnými rolemi Dany Medřické a Marie Rosůlkové. Diváci se mohou těšit na tři pokračující protagonisty: Jaromíra Hanzlíka, Danielu Kolářovou a Janu Štěpánkovou.