Průměrný více než 40tisícový plat by se měl zvýšit téměř o pětinu pomocí kombinace navýšení základního tarifu, osobního ohodnocení, zaručených bonusů a mimořádných prémií. Vyplývá to z informací, které zveřejnil odborový list Škodovácký odborář.

Odbory ve Škodě Auto jsou mimořádně silné, sdružují více než dvě třetiny zaměstnanců. I díky nim patří Škoda Auto ke špičce ve mzdách. Odboráři chtějí kolektivní smlouvu na jeden rok, nárůst tarifu ve všech tarifních třídách i mezitřídách o 14 procent. Zaručený bonus by podle představ odborů měli dostávat i lidé zaměstnaní na dobu kratší než jeden rok. „Výše uvedenými opatřeními chceme zajistit tarifním zaměstnancům růst mezd v roce 2018 minimálně o 18 procent,“ uvedl list.

Chemička Unipetrol v Litvínově
Unipetrolu se daří, vloni mu vzrostl obrat, zisk i hodnota akcií

Odboráři se ohánějí dvěma trumfy: silnou členskou základnou a nedostatkem zaměstnanců na trhu práce. Zároveň ve firmě vyprší dohoda o Katalogu systémů pracovní doby. „V rámci strategie jednání je ve hře i časově neomezená stávka, která se bude odvíjet od výsledku vyjednávání, kdy každý posun posoudí Podniková rada jako nový mandát,“ uvedly odbory. Stávkovat jsou pak odhodláni po dobu nejméně deseti dnů.

Jaroslav PovšíkZdroj: DENÍK/Pavel Svačina

„Už nikdo nebude moci říkat, že jsme levní, práci našich zaměstnanců výrazně zdražíme,“ pohrozil předseda škodováckých odborů Jaroslav Povšík. „Odvedli jsme miliardy do Volkswagenu, pomáháme řešit situaci s emisními problémy, velké peníze nás stojí projekt Indie a další světové lokality. Teď je čas, aby námi vydělané peníze šly i našim zaměstnancům v tuzemsku,“ dodal Povšík.

Ve Škodě Auto uzavírali naposledy kolektivní smlouvu před dvěma lety. Tehdy se obě strany dohodly na nárůstu o více než 11 procent v průběhu dvou let. Vedení automobilky průběh aktuálního kolektivního vyjednávání nekomentovalo. 

Atol Majuro, jeden z mnoha Marshallových ostrovů, oblíbeného sídla vlastníků českých společností
V daňových rájích se ukrývá 61 miliard českého kapitálu