„Vůbec nám nejde o to, aby spotřebitel byl zvýhodňován, jak se někteří obchodníci domnívají, ale aby měl rovnocenné právo, jako prodávající,“ vysvětlil zakládající člen a v současnosti místopředseda dozorčí rady SOSP Václav Krejcar, který léta vedl bezplatnou poradnu i v Rychnově n. K.

„Mezi nejproblémovější spotřební zboží při reklamacích patří mobilní telefony. Jestliže vám prodejce posoudí reklamaci telefonu jako exidaci ve vlhkém prostředí, a tudíž jí neuzná, protože řekne, že vám spadl do vany, nezbývá kupujícímu než si nechat udělat znalecký posudek. I když ví, že je to způsobeno například špatným materiálem či konstrukcí, zaplatí za posudek třeba i přes deset tisíc korun. A to většinu poctivých lidí odradí,“ poukázal Krejcar a doplnil, že další častou větou, většinou nesolidních prodejců, je: „Tak si to dejte k soudu“, což zase většinu zákazníků odradí.

„Z naší zkušenosti přitom víme, že kolikrát je jejich případ u soudu jednoznačně vyhratelný, pouze klient potřeboval odbornou pomoc. A tu mu naše sdružení poskytne,“ doplnil místopředseda a poskytl kontakt na centrum.

Poradní centrum v Hradci Králové:
Třída Karla IV. 430 (obchodní centrum JITŘENKA), 500 02 Hradec Králové
telefon: 495 215 266
e-mail: sosp_p.krejcar@quick.cz
pondělí 9:00 - 12:00, 13:00 - 16:00 hod.
út - pá 9:00 - 12:00 hod.

V Rychnově nad Kněžnou pak Sdružení ochrany spotřebitelů a pacientů poskytuje bezplatnou poradnu každý čtvrtek v lichém týdnu, a to od 13 do 15 hodin. Službu zajišťuje v zasedací místnosti zdejšího Městského úřadu v Havlíčkově ulici Elisabet Kamluková.