Lakování fabií v Německu začalo už loni, teď se ale dostalo na podstatně větší objemy. Dříve se svařené karoserie vozily kamiony. Teď začalo jezdit pět pravidelných nákladních expresů s 26 vagony týdně. Jeden vlak ušetří provoz až 35 kamionů každým směrem.

Podívejte se na omlazenou fabii:

Automobilka Škoda Auto přesuny karoserií do zhruba 700 kilometrů vzdáleného závodu koncernu potvrdila. „Jednou z výhod výrobního svazku koncernu Volkswagen je i možnost vzájemného sdílení výrobních kapacit napříč jednotlivými závody. V tomto konkrétním případě jsme využili vzájemnou spolupráci a v závodě v Osnabrücku probíhá lakování karoserií pro model Škoda Fabia,“ potvrdila Kamila Biddle z tiskového oddělení automobilky.

Škoda Auto řeší vysokou poptávku po některých modelech, zejména nových SUV Kodiaq a Karoq. Na ně se čeká u některých motorizací podle ČTK až jeden rok. Kvůli uspokojení poptávky rozšířila montáž karoqů z Kvasin i do Mladé Boleslavi. Po fabiích není naopak takový hlad, proto firma může výrobu organizovat lakováním v Německu.

Problém s nedostatečnou kapacitou má v Mladé Boleslavi vyřešit stavba nové lakovny, kterou automobilka začala v prosinci loňského roku. Do stavby investuje 214 milionů eur (téměř 5,5 miliardy korun) a najde v ní práci dalších 650 zaměstnanců. Kapacita tak stoupne o dalších 600 karoserií. „Spolu se stávající lakovnou vzroste celková kapacita lakování ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi na 2700 karoserií denně. Lakovna zahájí provoz v červnu 2019 a bude jednou z nejmodernějších a nejekologičtějších lakoven v celé Evropě,“ dodala Biddle.

Automobilka Škoda Auto končí u dalšího modelu se vznětovými motory, tedy pohonem na naftu. Novou verzi modelu Fabia začne v druhé polovině roku prodávat už jen s nízkoobjemovými zážehovými motory.

Škoda Auto včera ukázala facelift druhého nejprodávanějšího modelu na českém trhu, který představí na počátku března v Ženevě. Kromě designu jsou hlavní novinkou změny v motorizaci. V nabídce bude na výběr čtveřice tříválcových benzinových motorů. Motory MPI s nepřímým vstřikováním paliva mají výkon 44 kW (60 k) nebo 55 kW (75 k). Dva motory TSI umožní výkon 70 kW (95 k) nebo 81 kW (110 k).

„Oba motory TSI nově dostaly filtr pevných částic. Nejvýkonnější ze čtveřice motorů je v nabídce také se sedmistupňovou převodovkou DSG,“ uvedla automobilka v tiskové zprávě. Podle automobilky zákazníci v této kategorii poptávají „sofistikované zážehové pohonné jednotky“. Parametry moderních zážehových tříválcových motorů se podle výrobce pohybují na srovnatelné úrovni jako u vysoce účinných vznětových motorů.

Fabia po faceliftu má novou příď i záď. Nově tvarované jsou hlavní a mlhové světlomety, jiná je maska chladiče. Poprvé jsou LED světla u předních světlometů i zadní skupinové svítilny. Poprvé bude v nabídce i možnost objednat osmnáctipalcová kola.