Děti z dětských domovů v Královéhradeckém kraji se mohou těšit na příjemný dárek. Za první dva týdny charitativního projektu S Bertíkem za dětským úsměvem se prodejnám Albert ve spolupráci se zákazníky v Královéhradeckém kraji podařilo nashromáždit více než 200 727 korun. A tato částka bude ještě významně narůstat, jelikož o její finální podobě mohou zákazníci rozhodovat až do 31. prosince. Kromě podpory vzdělání umožňují nově Bertíci získat i populární brigády.
Během prvních dvou týdnů oblíbeného projektu Bertíci pomohli zákazníci prodejen Albert prostřednictvím žlutých žetonků nashromáždit po celé republice již 6 529 565 korun. „První výsledky naznačují, že se i v letošním roce podaří ve Královéhradeckém kraji získat významná částka pro celkem čtyři partnerské instituce, která zvláště v době ekonomické krize opět výrazně a cíleně přispěje k dobré budoucnosti dětí,“ říká Petr Chadraba, manažer projektu Bertíci.
Finance z loňského ročníku pomohly realizovat řadu projektů na podporu vzdělání a rozvoje dětí v dětských domovech a dalších partnerských institucích. „Finance z loňského ročníku Bertíků podpořily sportovní aktivity našich dětí, které též přispívají k jejich rozvoji. Nakoupili jsme například sportovní vybavení,“ říká Jan Vodička, ředitel dětského domova v Kostelci nad Orlicí.
Zákazníci mohou žluté Bertíky vhazovat do připravených stojanů ve všech prodejnách Albert a pomoci navyšovat částku až do konce prosince. V době ekonomické krize tak ani nemusí vydávat vlastní finanční prostředky. Albert vhozené Bertíky sečte a za každý z nich věnuje prostřednictvím Nadačního fondu Albert partnerským institucím jednu korunu.
Nově Bertíci pomáhají s brigádami
Projekt Bertíci letos ještě rozšiřuje svou pomoc. „Zahájili jsme projekt S Bertíkem za zaměstnáním, který mladým lidem z dětských domovů umožní vydělat si své vlastní peníze a usnadní jim tak adaptaci do pracovního procesu. Získají cenné zkušenosti a pracovní dovednosti a návyky pro svou budoucnost,“ uvádí Chadraba.
V oblasti východních Čech mají již dva klienti dětských domovů možnost zkoušet si brigádu v jedné z prodejen Albert. „Zájem o brigády byl obrovský. Rádi bychom mladým lidem z dětských domovů pomáhali vyzkoušet si, co všechno vydělávání peněz obnáší. Tato brigádní zkušenost by navíc mohla řadě z nich pomoci při volbě budoucí školy nebo při získávání školní praxe,“ říká Chadraba. A dodává: „V jiném prostředí si pak mladí kolegové mohou najít nové přátele a známé, což také přispěje k jejich integraci do společnosti.“
Mladým lidem vychází manažeři prodejen Albert při plánování směn, při vstupu do nového kolektivu a získávání zkušeností maximálně vstříc, aby mohli dobře skloubit práci se studiem. Zároveň jsou pod vedením zkušených kolegů. Brigádníci přitom v prodejnách zastávají všechny běžné práce podle toho, která činnost jim jde nejlépe.
S Bertíkem za dětským úsměvem letos ve Královéhradeckém kraji podpoří 4 partnerské instituce
- Dětský domov Sedloňov
- Dětský domov Kostelec nad Orlicí
- Dětský domov a školní jídelna, Nechanice
- Dětský domov, Vrchlabí
Albert tvoří jednu z největších maloobchodních sítí v České republice. Jejím základem je 225 supermarketů, 55 hypermarketů a 21 benzinových stanic. Přes 13 500 zaměstnanců prodejen Albert a Albert hypermarket obslouží ročně přes 200 milionů zákazníků. Supermarkety a hypermarkety Albert nabízejí své služby ve všech krajích České republiky, řadí se tak mezi 10 největších zaměstnavatelů v zemi. V žebříčku 100 nejoblíbenějších zaměstnavatelů v zemi organizace Aiesec se Albert v roce 2009 umístil na 25. příčce. Albert je také držitelem titulu Supermarket roku 2005, 2006, 2007 a 2008. V rámci svého programu společenské odpovědnosti Albert v roce 2008 věnoval více než 8 milionů korun na projekty vzdělávání a osobního rozvoje dětí v dětských domovech a dalších sociálních institucích. Albert je maloobchodní značkou nadnárodní společnosti Royal Ahold se sídlem v nizozemském Amsterdamu.