Ředitelství silnic a dálnic informovalo Deník, že po českých a slovenských kamionech platí nejvíce na mýtném Maďaři následováni Poláky. Maďaři jsou po Slovácích nejčastějšími zahraničními dopravci na třech z pěti českých zpoplatněných dálnic - D1, D2 a D8. Poláci zase ovládli směr přes Hradec Králové (D11) na Plzeň (D5).
Polské kamiony jezdí, na rozdíl od Maďarů, do Německa raději přes Plzeň. Nejvíce však platí na mýtném na hradecké dálnici D11, kde se jim dokonce podařilo narušit blok českých a slovenských dopravců a vklínit se na druhé místo s více než 16procentním podílem.
Stav výběru mýta na hradecké dálnici: 1. Česká republika 70,6 %, 2. Polsko 16,3 %, 3. Slovensko 3,4 proc., 4. Litva 1,9 %, 5. Německo 1,2 %, 6. Lotyšsko 0,4 %. Na všech ostatních dálnicích dominují Češi a Slováci. V měsíci květnu bylo předepsáno mýtné v hodnotě téměř 478,5 milionu korun a v žebříčku výběru se zařadil na druhé místo za rekordní březen (479,5 milionu korun). Náměstek ministra dopravy Jiří Hodač pro Deník odhadl celkový roční výnos mýtného na necelých pět miliard.
Mýtné v České republice jsou povinné zaplatit kamiony o hmotnosti dvanáct tun a více na bezmála tisíci kilometrech dálnic a rychlostních silnic. Ministerstvo dopravy v současnosti uvažuje o rozšíření systému vybírání mýtného na silnice nižších tříd, a nechává si proto zpracovávat několik analýz výnosnosti. Do budoucna by se také měla rozšířit povinnost platit i na vozidla nad 3,5 tuny.