Navíc obchod posléze přestal komunikovat. Zákazníci tak zůstali bez peněz i objednaného zboží.
V těchto dnech se například na telefonickou poradnu SOS obrátila spotřebitelka s otázkou, co má dělat, když zaplatila za zboží u internetového obchodu.
Ten zboží nedodal a nijak nekomunikuje. Přitom stránky obchodu byly kvalitně provedené a nic nenaznačovalo, že obchod po zaplacení zboží přestane komunikovat a zboží nedodá.

V případě nákupu u obchodu, který ještě není trhem osvědčen jako bezproblémový, doporučuje SOS před uskutečněním platby jej prověřit například telefonickým kontaktem či e–mailem.

Pokud kontakty budou funkční, lze takto míru rizika omezit na přijatelnou mez.
U obchodů, kde si spotřebitel není jistý, zda obchod je seriózní, například vzhledem k absenci referencí na internetu, a chce i přesto nákup provést, je vhodnou formou placení za zboží dobírka. Zde spotřebitel neplatí nic dopředu, ale platí až za reálně dodané zboží, které má navíc právo v době převzetí zkontrolovat, zda je ve shodě s kupní smlouvou.

Jak tedy postupovat, pokud se spotřebitel někdy dostane do podobné situace?
Právník SOS Jiří Žůrek k tomu uvádí: „Kontaktovat písemnou formou obchod, nejlépe s dodejkou, aby měl doklad o převzetí dopisu. Doporučuji také kontaktování České obchodní inspekce. Pokud žádný z doporučených kroků nepovede vyřešení situace, bude muset spotřebitel celou věc řešit soudní cestou.“