VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jak na cestovky radí Tomio Okamura

Svitavy - Jak poznat problémovou cestovní kancelář? Jak si vybrat cestovní kancelář, aby pak nezkrachovala?

25.4.2010
SDÍLEJ:

Tomio OkamuraFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Odborník Tomio Okamura sepsal kompletní seznam kritérií, na které je potřeba si dávat pozor při výběru cestovní kanceláře, aby vaše dovolená dopadla podle vašich představ.

Uplynulé krachy cestovních kanceláří způsobily v české veřejnosti značné obavy. Navíc stejně jako vloni na jaře nyní musely přistoupit české cestovní kanceláře k redukci kapacit nasmlouvaných leteckých zájezdů o patnáct až dvacet procent. Důvod? Po vyhodnocení právě skončeného období prodejů na first minute se ukazuje, že zájem českých turistů o letecké zájezdy nebude letos tak velký, jak se původně předpokládalo.

Češi totiž i nadále šetří

Seznam kritérií, které pozná i klient a na které je potřeba si dát při výběru zájezdu cestovní kanceláře velký pozor. Kombinace tří nebo čtyř těchto kritérií značí jasné problémy.

CK je opakovaně propírána v médiích či na internetu, že klienti jsou opakovaně stěhováni nebo neubytováni v původně objednaných hotelech. Může to znamenat, že ubytování není zaplaceno.

CK je řízena nebo propagována lidmi, kteří přivedli do tristní finanční situace jinou CK nebo jiné firmy.

CK prodává dlouhodobě zájezdy za nerealisticky nízké ceny. Může to znamenat, že nemůže prodat zájezdy a zároveň má problémy s cash-flow, tak se podbízí za každou cenu.

V médiích je zveřejněno, že CK dluží peníze dodavatelům, tzn. hotelům, leteckým společnostem atd. nebo svým provizním prodejcům.
Na internetu výrazně převyšují negativní hodnocení CK nad pozitivními.

CK prodává až s ročním předstihem zájezdy a zároveň žádá vysokou zálohu. Může to znamenat problémy s cash-flow.

CK mění velmi často a ve velkém množství plánované odlety a trasy v hlavní sezoně. Může to znamenat, že nemá prodáno dostatečné množství zájezdů.

V médiích se mluví o tom, že se majitelé snaží CK prodat, nikdo však nemá zájem. Může to znamenat špatnou finanční situaci.

Mimochodem například vloni zkrachovalá CK Tomi Tour, na kterou doplatilo šestnáct tisíc českých klientů, splňovala prakticky všechna výše uvedená kritéria.

Vloni se prodalo v České republice 1,95 milionu zájezdů za dvanáct miliard korun. V České republice je nyní přibližně 1100 cestovních kanceláří, vloni jich zkrachovalo celkem pět.

Tomio Okamura,viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur

25.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Na festival do Týniště přijedou ochotníci z Miletína.

Na festival do Týniště přijedou ochotníci z Miletína

ilustrační foto - fotbal

Kam za sportem v regionu během dne?

Volební účast v kraji převýšila celostátní průměr. Na 12. mandát to nestačilo

Hradec Králové - Lidé v Královéhradeckém kraji jsou odpovědnější a k volbám jich chodívá více, než je celostátní průměr. Letos k volebním urnám dorazilo 63,25 procenta oprávněných voličů.

Kam za zábavou? Dejte o sobě vědět

Rychnovsko - Pořádáte zajímavou kulturní, sportovní či společenskou akci? Přidejte ji do nové rubriky Tipy Deníku, kterou najdete na stránce: www.rychnovsky.denik.cz/tipy/pridat/. Stačí, když zde do kolonky Přidat akci připojíte facebookovou adresu vaší události.

Jan Birke: „Musíme zachránit značku ČSSD"

Královéhradecko /ROZHOVOR/ - Lídr královéhradecké krajské kandidátky ČSSD Jan Birke svůj post poslance obhájil, ale po skončení voleb a sečtení hlasů bylo vidět, že k radosti má daleko.

Martin Jiránek: „Je vidět, že se lidem současný styl politiky přestal líbit"

Královéhradecko /ROZHOVOR/ - Lídr Pirátů v královéhradeckém kraji Martin Jiránek (39) není v politice nováčkem. Působí jako trutnovský zastupitel i jako zastupitel Královéhradeckého kraje. Nově však zasedne také ve sněmovně, kam se s Piráty probojoval v právě skončených volbách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení