První soutěžní posádky třetí ročník MATRIX M. V. Rally Kostelec nad Orlicí 2010 zahájily v pátek 23. července 2010 v 16.45 hodin.

Necelé dvě hodiny po slavnostním zahájení na kosteleckém náměstí již první posádka stála na startu RZ 1, kterou tvořil městský okruh.

První etapa

Startovní odstupy byly zhruba půl minuty a diváci tedy mohli zhlédnout atraktivní podívanou na několik vozů kroužících současně na trati. Kromě dvojice Pešl - Juřica všechny posádky zvládly první test bez vážných potíží. Pořadí po městské speciálce bylo Kuchar, Michalík, Kirnig, Hudec.

Druhá rychlostní zkouška, vedoucí z Kostelce nad Orlicí do Lhot u Potštejna, již mohla naznačit vývoj celého letošního podniku. Výhodu domácího prostředí využila posádka Vašátko – Moravec, jejichž Mitsubishi v RZ 2 ztratilo na nejrychlejší polskou posádku Kuchar - Dymurski pouze půl vteřiny, o 2,4 vteřiny byl pomalejší dvojice Melša – Hynková.

Druhá etapa

Sobotní ráno přivítalo posádky hustým lijavcem. Do II. etapy, vedoucí zatím pouze po asfaltovém povrchu, vyrazilo kompletní startovní pole včetně Pešla s Juřicou, kteří svoje EVO stihli opravit a mohli tak v rámci Zvláštních ustanovení, vypsaných pro tento podnik, s penalizací pokračovat. Čtvrtý test, ve kterém se již objevily šotolinové úseky, dokonale prověřil technický stav vozidel. Skončil zde Michalík s Medříkem (diferenciál) a Jirsa s Benešem (držák převodovky).

Podobný charakter trati čekal na soutěžící i v další, zcela nové rychlostní zkoušce, vedoucí ze Skuhrova nad Bělou do Dobrého. V této RZ 5 vypadli Vedra s Gešvinderem, kteří měli technickou závadu.

Odpolední závěr

Do druhé části sobotní etapy vstupovaly posádky po servisu v kosteleckých kasárnách. Čekala je opět trojice rychlostních zkoušek totožná s prvním ranním kolečkem. Počasí povrch trati stále zhoršovalo. Šotolinové úseky se zvláště v okolí Rovně a Sekyrky měnily na bahno připomínající tankodrom. Tyto nástrahy opět nejlépe zvládla posádka Kuchar - Dymurski.

Třetí, závěrečná část sobotní etapy pokračovala při nezměněném počasí. Obtížný test RZ 5,8 však již posádky neabsolvovaly, byl součástí pouze prvních dvou kol.

V posledních dvou měřených testech, RZ 9 a 10, se rozpoutal boj o druhou příčku mezi Vašátkem a Hudcem, který nakonec vyhrál posledně jmenovaný jezdec o 2,1 vteřiny.
Celkovými vítězi se stala polská posádka Kuchar s Dymurským, kteří byli spokojeni s tím, že mohli kompletně otestovat svůj nový Peugeot 207 Super 2000.

Konečné pořadí: 1. Kuchar - Dymurski Peugeot 207 S2000(třída SA3) 0:55:37,4, 2. Hudec - Černoch Mitsubishi Lancer EVO VIII (SA3) 1:00:01,5, 3. Vašátko - Moravec Mitsubishi Lancer EVO IX (SA3) 1:00:03,6, 4. Kirnig - Hovorka Mitsubishi Lancer EVO IV (SA3) 1:00:31,7, 5. Pokorný - Kalista Subaru Impreza N14 (SA3) 1:01:24,4, 6. Dvořák - Hruška Mitsubishi Lancer EVO IX (SA3) 1:02:12,8, 7. Melša - Hynková Mitsubishi Lancer EVO IX (SA3) 1:04:23,0, 8. Kovařík - Kapic Škoda Octavia Kit Car (SA2) 1:04:29,2, 9. SA3 Macek - Fričová Toyota Corolla S2000 (SA3) 1:06:07,6, 10. HA2 P. Hejhal - M. Hejhal Škoda 110 (HA2) 1:07:37,4, 11. Kvinta - Michalík Škoda Favorit (SA1) 1:09:56,9, 12. Laurent - Beran Peugeot 206RC (SA2) 1:11:59,2, 13. Mihulka - Soumar Škoda Felicia (SA1) 1:13:34,9, 14. Vaněk - Vaňková Škoda 130RS (V) 1:15:55,7, 15. P. Petr - J. Petr Škoda 120S (HA2) 1:23:57,8, 16. Jatel jun. - Raus Toyota StarletXLI (SA1) 1:23:57,8.

Soutěž nedokončili – kvůli technické závadě: Michalík - Medřík Mitsubishi Lancer EVO IV (SA3), Jirsa - Beneš Škoda Octavia Star XX11 (V), Vedra - Gešvinder Škoda Fabia (SA1), Trojan - Chlup Mitsubishi Lancer EVO IX (SA3), Pešl - Juřica Mitsubishi Lancer EVO IX (SA3).

SMUTNÁ ZPRÁVA
Týniště nad Orlicí – Řady týnišťských fotbalových činovníků navždy opustil v pondělí 26. července ve věku nedožitých čtyřiceti šesti let dlouholetý funkcionář, sekretář a člen výboru SK Týniště Petr Janáček. Celý oddíl, členové výboru, hráči, fandové a kamarádi by tímto chtěli vyjádřit hlubokou lítost a zároveň svoje poděkování za jeho přínos pro zdejší fotbal.
PETŘE, NEZAPOMENEME!