Prokop všech pět letošních světových soutěží dokončil v elitní desítce a na Sardinii začal vítězstvím ve čtvrteční divácké erzetě. V sobotu však pro něj soutěž skončila, zlomené olejové čerpadlo se nedalo opravit. Potíže s motorem Fordu Fiesta začaly ve 13. rychlostní zkoušce, do té doby se držel sedmý v průběžném pořadí.

Český motorsport tak až do cíle reprezentoval jen Kopecký, který naposledy jel závod MS v Mexiku 2008. Tovární jezdec Škody uhájil v poslední etapě s novou Fabií R5 devátou příčku, ale nebodoval, neboť závodí v kategorii WRC2. V ní skončil závodník z Kostelce nad Orlicí třetí.

Ogierovým největším rivalem byl překvapivě Novozélanďan Hayden Paddon s vozem Hyundai. Až po jeho „hodinách" a problémech s převodovkou v 17. rychlostní zkoušce ho v čele vystřídal favorizovaný Francouz a vedení už kontroloval. I tak Paddon slavil díky stříbru životní úspěch.

„Odvedl úžasnou práci, zasloužil si být na pódiu," ocenil Ogier jízdu Novozélanďana, jenž byl dosud nejvýše pátý. „Pro mě bylo vítězství tady na Sardinii hodně důležité vzhledem k boji o titul. Teď máme skutečně velký náskok před ostatními," doplnil.

Ogier po čtvrtém triumfu v šestém závodu sezony vede pořadí MS už o 66 bodů před Norem Madsem Östbergem, jenž dokončil Italskou rallye jako pátý. „Klíčové bylo nejen auto a skvělý tým, ale to, že jsme s Julienem (spolujezdcem Ingrassiou) skvěle ladili. To bývá běžné, ale tady bylo strašně nových erzet a dny strašně dlouhé. K tomu ta vedra," doplnil nástupce Sébastiena Loeba.

Italská rallye, podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích konečné pořadí: 1. Ogier, Ingrassia (Fr./Volkswagen Polo R) 4:25:54,3, 2. Paddon, Kennard (N. Zél./Hyundai i20) 3:05,5, 3. Neuville, Gilsoul (Belg./Hyundai i20) 4:22,5, 4. Evans, Barritt (V. Brit./Ford Fiesta RS) 5:34,8, 5. Östberg, Andersson (Nor., Švéd./Citroën DS3) 7:50,1, 6. Latvala, Anttila (Fin./Volkswagen Polo R) 8:06,7,… 9. Kopecký, Dresler (ČR/Škoda Fabia R5) 17:41,7.