Má za sebou nelehké období. Po nepovedeném startu do sezony a lapáliím s novým závodním vozem se však lužanský autokrosový jezdec Václav Fejfar v Nové Pace vzepjal k výbornému výsledku. Na domácí trati ve Štikovské rokli si v rámci čtvrtého závodu letošního mistrovství Evropy dojel v divizi Touring Autocross pro druhé místo. Lepší byl pouze vedoucí muž průběžného pořadí Aleš Fučík. V týmu čtyřnásobného mistra Evropy panovala po zisku stříbrného věnce radost.

„Za druhé místo jsem nesmírně rád. Tento víkend se nám o tom opravdu ani nezdálo. Strašně nás to povzbudilo,“ řekl Fejfar bezprostředně po závodě.

Jak závody obecně hodnotíte?
Jsem velice spokojený. Vyhráli jsme první měřený trénink, ale bohužel zjistili problém s vodou a olejem. Bylo to pro nás velké zklamání. Už jsme to chtěli zabalit, ale pak přišli na to, že to není tak závažné. Po každé jízdě jsme měnili olej s vodou a vyšlo to. Ve třetí jízdě a finále jsme už zkusili malinko zvýšit výkon. Za druhé místo jsem nesmírně rád, protože jsme to nečekali. Hlavně ve finále se to po startu nevyvíjelo dobře. To loňské auto neodjíždí, nemá takovou sílu. Do kopce se mi podařilo protáhnout na třetí místo za Oťase (Otakar Výborný - pozn. autora) a za ním jsem jezdil. Nechtěl jsem, aby došlo k nějakému kontaktu. Pokračoval jsem a čekal, až udělá někde nějakou chybu. Ta přišla, čehož jsem využil a dojížděl Aleše (Aleš Fučík - pozn. autora). Už mi ale zbýval jen poslední okruh, takže jsem to nedal. Myslím si ale, že ještě jedno kolo a možná by to dopadlo (usměje se).

Vítězného Aleše Fučíka jste mocně dotahoval. Měl podle vás nějakou závadu?
Myslím, že ne. Spíš jel na jistotu, na trati byly velké díry a on už si to „sichroval“, asi o mně nevěděl. Pak si mě všiml až u Studánky, tak začal trochu tahat..

Rozhodovala podle vás startovní pozice?
Tady v Nové Pace ta pozice samozřejmě rozhoduje, ale hlavně auto z místa neodjíždí, ten výkon tam není, což jsme věděli a museli podle toho jet.

Jak moc hektický týden to pro vás před závodem ve Štikovské rokli byl?
Není to týden, to už jsou dva nebo tři měsíce zpět. V Matschenbergu se nám zadřel motor. Bylo to hodně náročné a složité. V úterý jsem byl v Holandsku, přijel ve středu, kluci to druhý den museli dát dohromady. Obdivuji je, odvedli velký kus práce, za což jim patří velký dík. Stejně tak sponzorům, že jsou k nám tak naklonění.

Do jaké míry je motor vlastně poškozen?
Není to zas tak velký problém. Vzhledem k tomu, že jsem tu závadu cítil při jízdě, tak jsem to brzy zaklapl. Je tam minimální škoda. Zkrátka ale chvíli potrvá, než se to odstraní. Ve Francii každopádně jedeme s novým autem a novým motorem.

Jak jste si celkově závod ME na domácí trati užil?
Určitě užil, ale byl jsem trochu ve stresu. Závodil jsem doma, kde mám plno kamarádů a příznivců. Snažil jsem se zajet co nejlépe a myslím, že jsou všichni spokojeni. Byl to hezký víkend.

Zvláště třetí rozjížďka byla z vaší strany parádní..
Jednoznačně. Bylo to i kvůli lidem, přišlo jich hodně a nechtěl jsem je zklamat. Zkusil jsem to tedy, dostal se na první místo, a to si udržel. Tím jsem se dostal zpět do tempa a bylo to dobré.

Do Francie už určitě povezete nový vůz?
Chtěli jsme už do Nové Paky, ale na to je potřeba čas. To auto jsme dodělali a jeli hned první závod. Nikde jsme netestovali a pak přišla ta velká chyba, kdy se auto zničilo. Nyní ho máme připravené, hotové, akorát je třeba udělat nějakou úpravu na zadní nápravě, aby se auto zklidnilo a vše bylo tak, jak má.

Ztráta na čelo v průběžném pořadí seriálu ME je už poměrně velká..
My jsme s tím i letos počítali. Chtěli jsme vyjet s novou Fábií a natestovat ji na příští sezonu. To je zkrátka daň za to všechno, s tím musíme počítat.

Dá se tedy říci, že u vás již propuká natěšenost na příští sezonu?
Určitě. Třeba se to ještě může změnit, něco přijde a do výsledného pořadí mohu nějak promluvit. Co si budeme namlouvat, jsem závodník a chci vyhrávat vždycky.

Co říci k výkonům Aleše Fučíka?
Aleš mi dělá radost, a to i z toho pohledu, že jede s mým autem, které jsme stavěli.

Probíhá mezi vámi nějaká rivalita?
Samozřejmě. Je to závodník, konkurent. Teď už si auto připravuje jeho tým sám, do loňského roku jsme to dělali my. Rivalita je ale s každým závodníkem, pro mě je i osmý, devátý soupeřem. Nějak to tedy neřeším.