VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Auto potluče vždy napřesrok

Ústí n. O. - Zkušený formulový jezdec Milan Svoboda svoje auto pořádně pomačkal letos ve Šternberku.

27.9.2009
SDÍLEJ:

Milan SvobodaFoto: archiv

Mezi českými vrchaři patří mezi nejzkušenější. Pětačtyřicetiletý
MILAN SVOBODA
má ale bohaté zkušenosti i z okruhových závodů. V Ústecké jednadvacítce je statisticky mezi nejúspěšnějšími závodníky a ve městě se objevil také během sportovního odpoledne pro děti, které nedávno pořádal ústecký autoklub. Jeho dvoulitrová Dallara byla v obležení malých i velkých fandů.

Jste jedním z nejzkušenějších českých vrchařů, jak vypadaly vaše motoristické začátky?
Začínal jsem v patnácti na motorce, pak jsem několik let jezdil motokáry. Zkoušel jsem také Fiesta cup.
A přechod od auta k formuli?
No když přišly formule, tak nejdřív národní třináctistovka, pak čtrnáctistovka. Měl jsem také dvoulitrového Reynarda, teď asi pátým rokem jezdím Dallary. Ale věnoval jsem se také okruhům.
Máte tedy zkušenosti i s okruhy?
Ano, jezdil jsem i plechová auta, okruhy.
Výlet do Ústí z domovského Pelhřimova je výjimkou, nebo se podobných akcí sem tam účastníte?
Občas ano. Na tuto mne pozval Urban, který zároveň dělá ředitele závodů do vrchu, kterých se účastním pravidelně.
V Ústecké jednadvacítce patříte k těm nejlepším.
Snad deset let jsem tady nevynechal jediný závod. Už jsem tady párkrát vyhrál absolutně. Letos se mi to nepovedlo, vyhrál jsem pouze třídu, celkově jsem skončil čtvrtý. Na Ústí mám ale pouze nejlepší vzpomínky, dobře se tady cítím.
Jak byste ohodnotil trať ústeckého závodu?
Patří k mým oblíbenějším v rámci celého seriálu závodů mistrovství Evropy. Je to krásná trať, není rychlá, ale technická. Navíc je dobře zabezpečená. Patřím totiž mezi jezdce, kteří se snaží o zvýšení bezpečnosti závodů.
Vidíte právě v tomto nějaký nedostatek, problém?
Obecně je to hodně velký problém. Jsou pořadatelé, kteří vůbec nereagují na naše připomínky a poznámky. Ale to se o těch ústeckých říci nedá, ba naopak. Organizace Ústecké jednadvacítky je na špičkové úrovni.
Na akci jste se představil společně s Jiřím Janákem, který závodí výhradně okruhy. Co u vás naproti tomu převážilo pro vrchy?
Tak především finanční stránka, protože okruh je finančně velice náročný. Pokud jedete na takový závod, musíte na místě s předstihem testovat, což samozřejmě stojí peníze. Ojíždíte gumy, techniku. To pro závody do vrchu neplatí. Přijedete na závody v pátek, v sobotu a neděli odzávodíte a jedete domů. Závody do vrchu jsou také víc o adrenalinu.
Dá se hovořit o úbytku konkurence, projevuje se skutečně horší finanční situace i na kopcích?
Takhle, aut obecně ubylo. Ale špička v České republice i Evropě pokračuje dál. A naopak bych řekl, že je daleko silnější, než bývávala.
A co vaše letošní sezona, jak se vyvíjí?
Jezdím Mezinárodní mistrovství České republiky a mistrovství Evropy. V tom prvním jsem v absolutním hodnocení kolem čtvrtého, pátého místa, dvoulitrovou třídu vedu. V Evropě není tahle třída vypsána, byl jsem pátý, po posledním závodu jsem spadl na osmé místo. Musel jsem jej vynechat z finančních důvodů.
Jezdíte v dvoulitrové formuli značky Dallara. Kolik svede auto jet?
Na okruhu v Brně je maximálka okolo dvě stě čtyřiceti, ale jsou pochopitelně i rychlejší okruhy. Šlo by asi dvě stě osmdesát, záleží na zpřevodování. V kopcích jedeme samozřejmě kratší převody.
Dallaře je teď sedm let, už se vám ji někde v kopcích podařilo, lidově řečeno, rozštípat?
Každý druhý rok s ní bouchnu. Ale letos mám zrovna ten druhý rok (smích). Bouchnul jsem ji ve Šternberku na mistrovství Evropy docela hodně, utrhlo se mi to zhruba ve sto šedesáti kilometrové rychlosti, trefil jsem svodidlo a z auta moc nezbylo. Zatím mám ale obrovské štěstí, musím zaklepat.
Počkejte, z těch zprohýbaných plechů se zase dala dohromady formule, s níž jste přijel do Ústí?
Jasně, auto jeden týden závodilo ve Šternberku a hned za týden v Německu. A tam jsem dokonce zajel traťový rekord. Vypadá to složitě, ale tak složité to není.
Patříte mezi jezdce, kteří svůj vůz nějak familiérně pojmenují?
Tak to ne, především mám auta dvě. Mechanici je ale pojmenovávají podle toho, kdo s nimi zrovna jede.
Jak byste hodnotil vaše účinkování v letošní sezoně? Spokojenost, nebo rychle zapomenout?
Mám letos super výsledek ze Španělska, kde jsem zajel druhé místo absolutně. Letošní sezonu považuji, krom již zmiňované rány ve Šternberku, za docela úspěšnou. Proti loňskému roku se nám podařilo zrychlit, je to o něco málo lepší, než jsme očekávali.
Takže sečteno, podtrženo, jste spokojen?
Já nejsem nikdy spokojen (úsměv).

JAN POKORNÝ

27.9.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

annonce-logo

Nabídky práce

+ Podat inzerát

Technika a elektrotechnika - Technika a elektrotechnika Operátor strojů a 81 Kč

Obsluha strojů na výrobu potravin a příbuzných výrobků Obsluha strojů na výrobu potravin. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 81 kč. Volných pracovních míst: 20. Poznámka: Agenturní zaměstnávání. , Místo výkonu práce: Frostfood a.s., Rokytnice v Orl. h., - ZŠ. Pracoviště: Artemida mp s.r.o. - pracoviště frostfood a.s., Horní, č.p. 41, 517 61 Rokytnice v Orl.horách. Informace: Roman Bilan, +420 774 708 989.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 38 000 Kč

Řidiči nákladních automobilů, tahačů a speciálních vozidel Řidič/ka vnitrostátní dopravy. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 38000 kč, mzda max. 40000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Kontakt telefonicky (8 -17 hod.), osobně na pracovišti v předem domluveném termínu nebo elektronicky na e-mail milan.kotyza@seznam.cz., - SOU, - řidičský průkaz sk C + E, - praxe.. Pracoviště: Miko sped s.r.o. - pracoviště, Jiráskova, č.p. 899, 516 01 Rychnov nad Kněžnou. Informace: Milan Kotyza, +420 602 428 676.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič skupiny B 18 000 Kč

Řidiči osobních a malých dodávkových automobilů (kromě taxikářů a řidičů dopravy nemocných a raněných) Řidič - skladník, údržbář. Požadované vzdělání: nižší střední odborné. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč, mzda max. 25000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Kontakt e-mailem racek@mirra.cz., - NSO/SOU, - řidičský průkaz min. sk. "B", - fyzická zdatnost - manipulace s těžkými břemeny, - výdej a nakládka zboží, drobné údržbářské práce.. Pracoviště: Mirra czech. s.r.o.- provozovna, V Sítinách, č.p. 588, 517 21 Týniště nad Orlicí. Informace: Miroslav Ráček, +420 604 241 039.

Výroba - Výroba Montážní dělník 30 450 Kč

Montážní dělníci výrobků z ostatních materiálů Operátor/ka výroby pro montáž, svařovnu a lakovnu. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Třísměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 30450 kč. Volných pracovních míst: 20. Poznámka: Kontakt PO-PÁ telefonicky 7-16 hod. nebo osobně 6-15 hod. na adrese ŠA Kvasiny 145., - SOU v oboru strojírenství výhodou, - praxe výhodou, - pracovní poměr na dobu 6 měsíců s možností prodloužení, náplň práce: , - svařovna - bodové sváření karosářských dílů, výstupkové svařování (svářecí lisy), - lakovna - provádění lakovenských prací na lince lakování karoserií (broušení, tmelení, nanášení plastizolu), - montáž - provádění montážních prací na montážní lince vozů, - dotované stravování, příspěvek na penzijní připojištění, dovolená 5 týdnů, atd.. Pracoviště: Škoda auto a.s., kvasiny, 517 02 Kvasiny. Informace: Miroslav Krčmář, +420 604 292 681.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Martin Kaut

Kaut o rvačce: Kapitána musím poslouchat

Poškozený semafor na hradecké křižovatce Mileta.
3

Silnému větru podlehly stromy i semafor

Ve výsledcích, krátce aneb Co nového ve světě sportu?

Východní Čechy - Sportovní zpravodajství v kostce, tentokrát z těchto odvětví: fotbal, házená, hokej, hokejbal.

Souboj o první místo vyhrála rezerva Lípy

Rychnovsko - Nejnižší okresní fotbalová soutěž pokračovala 13. kolem.

Senioři na polygonu jeli s dobou

Hradec Králové /FOTO/ - Možnosti vyzkoušet si své řidičské schopnosti využilo v sobotu na polygonu královéhradeckého letiště celkem 120 seniorů. V rámci bezplatného kursu se vedle zkušební jízdy dozvěděli, jak se změnila technika i výkon aut a jak tomu přizpůsobit jejich ovládání, seznámili se s novými bezpečnostními prvky vozů i s tím, jak jezdit v současném hustém provozu.

Vedoucí dvojice pokračuje v dostizích

Rychnovsko - Oba týmy z čela fotbalového Okresního přeboru III. třídy nezaváhaly.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT