Řidiči často ani nevědí, že před přejezdem by se měli rozhlédnout, občas také nerespektují dopravní značení – stopky, které jim jasně přikazují zastavit. Na některých železničních přejezdech na Rychnovsku v poslední době přibyly závory – přibyly například na opraveném přejezdu v Častolovicích. Nově řidiče zastaví například i v rychnovské místní části Zbuzany, závory jsou tu instalované od října loňského roku. I na tomto místě došlo nedávno ke srážce osobáku a vlaku. Nehoda se stala v červenci 2013. Před nezabezpečeným železničním přejezdem řidička nerespektovala „stopku" a vjela na koleje v okamžiku, kdy po nich projížděl osobní vlak. Ten ji vytlačil na louku. Žena měla tehdy štěstí, ke zranění nedošlo. V Rychnově však číhají ještě další přejezdy bez závor. Jeden z nich se nachází u nemocnice. I zde několikrát došlo k nehodě. Například v říjnu 2012. O život tam přišel šestasedmdesátiletý muž, který jel směrem od nemocnice na kole. Ačkoli svítila výstražná signalizace, nezastavil.

Jak jet přes přejezd
Před železničním přejezdem, u kterého je umístěna dopravní značka „Stůj, dej přednost v jízdě!", musí řidič zastavit vozidlo na takovém místě, odkud má náležitý rozhled na trať.

Obecné pravidlo říká, že řidič může na přejezdu a 50 metrů před ním jet 
maximální rychlostí 30 km/h. Pouze v případě je-li přejezd vybaven světelným zabezpečovacím zařízením, na kterém bliká přerušované bílé světlo, může řidič na přejezdu a 50 metrů před ním jet maximální rychlostí 50 km/h. 
Když svítí červená, řidič zastaví před přejezdem a nepokračuje v jízdě.

Dalším přejezdem v okresním městě, kde došlo v posledních letech k nehodě je ten, který se nachází naproti jednoho místního marketu. Vlak tu v prosinci 2013 smetl mikrobus. Na místě zůstali dva zranění – osmasedmdesátiletý řidič mikrobusu a dvaapadesátiletá spolujezdkyně. Oba byli převezeni k ošetření do rychnovské nemocnice. S vlakem se srazilo i pošťácké auto. Jeho posádka v září 2014 ve Slatině nad Zdobnicí zažila pořádný adrenalin, rozhodně však ne příjemný. Řidič na nechráněném přejezdu nerespektoval dopravní značku „Stůj, dej přednost v jízdě". Následky? Transport řidiče do hradecké „fakultky" a škoda téměř tři sta tisíc korun. Ve Slatině nad Zdobnicí došlo i k další srážce. Padesátiletý muž v červenci 2013 před přejezdem přehlédl stopku. Měl štěstí a neutrpěl žádné zranění.

Na průjezd vlaku v tomto místě upozorňuje pouze výstražná a světelná signalizace. Navíc si někteří místní zkracují cestu podél tratě. V blízkosti tohoto přejezdu se totiž nachází zastávka, kde je přejezd opatřen závorami. Podél tratě se dá projet autem a vyhnout se tak čekání. Je to však hazard se životem.

V únoru roku 2014 došlo ke srážce osobáku a motoráku také v Bolehošti. Nehoda se naštěstí obešla bez ztrát na životech. Řidič u nechráněného přejezdu nezastavil. Zřejmě jedoucí vlak přehlédl, avšak ten už byl tak blízko, že nestihl zareagovat ani řidič ani strojvedoucí. Škoda byla vyčíslena na 170 tisíc. Smrtelné srážky aut a vlaků na přejezdech se Královéhradeckému kraji poměrně dlouho vyhýbaly. Mezi říjnem loňského roku a říjnem 2012 zahynul tímto způsobem v celých východních Čechách jen jeden člověk, bylo to v roce 2013. To se však změnilo ve středu 14. října 2015, kdy došlo k tragickému úmrtí třiadvacetileté řidičky na přejezdu v Třebechovicích pod Orebem.

Bohužel poměrně časté – a většinou fatální – jsou také srážky vlaku a chodců. K jedné došlo například v srpnu minulého roku u Lípy nad Orlicí. V září 2014 srazil spěšný vlak jedoucí z Chocně do Hronova u Pohoří na Rychnovsku ženu. Ta krátce před průjezdem vlaku vstoupila na koleje.