„Externí instruktor špatně vyhodnotil meteorologické podmínky a šel létat nácvik malé výšky, takzvané visení, což je činnost do výšky pět až deset metrů,“ uvedl Daniel Tuček ze společnosti DSA, za jejíž „hangár“ havarovaný vrtulník létá. „Při tomto nácviku ztratil vizuální referenci a při přistání zavadil ocasní vrtulkou o zem,“ popsal Daniel Tuček příčinu nehody, při níž byl stroj vážně poškozen.

Hlášení o pádu vrtulníku přijalo o půl deváté večer operační středisko policie. „Na místo okamžitě vyrazily všechny složky integrovaného záchranného systému. V civilním lehkém dvoumístném vrtulníku zn. Schweizer 269 C letěli dva muži – instruktor a žák. Oba vyvázli bez zranění. K pádu došlo těsně nad zemí, přičemž se vrtulník převrátil. Předběžná škoda je vyčíslená na 300 tisíc Eur,“ uvedla policejní mluvčí Iva Kormošová.

Nehoda zalarmovala hasičskou profesionální jednotku z centrální stanice a dobrovolnou jednotku z Plačic, kde k nehodě došlo. "Jednotky požární ochrany zajistily místo události, vrtulník hasiči zajistili proti vzniku požáru, odpojili u něj akumulátor a zachytávali drobný únik paliva," uvedla tisková mluvčí hasičů Martina Götzová.

Policejní hlídka oba piloty podrobila dechové zkoušce, která byla negativní. „Na místě policisté nezjistili žádné protiprávní jednání. Přesné příčiny pádu šetří Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod,“ dodala Iva Kormošová.

Nehoda se stala přesně sedm měsíců po mnohem vážnějšímu nehodě, když 22. března při pádu vrtulníku u Slavoňova na Náchodsku zemřeli dva lidé. Tehdy vrtulník typu Enstrom 480 prováděl výcvikový let. na trati Hradec Králové - Nové Město nad Metují. Při letu v prostoru havaroval uprostřed pole asi 200 metrů od posledního obytného domu v obci. Po dopadu začal hořet.

V obou případech se jednalo o vrtulníky společnosti DSA, která také zajišťuje leteckou záchrannou službu pro Královéhradecký, Liberecký a Ústecký kraj.