"Na silnici III. třídy zřejmě nepřizpůsobil rychlost jízdy, a tak nezvládl řízení. Při průjezdu pravotočivou zatáčkou pak dostal smyk na mokré vozovce a vyjel vlevo mimo komunikaci, kde narazil. Na místě byla provedena dechová zkouška řidiče, která přítomnost alkoholu v dechu vyloučila. Celková škoda činila zhruba 32 tisíc korun," sdělila policejní mluvčí Lucie Konečná.
Veškeré okolnosti dopravní nehody vyšetřují rychnovští dopravní policisté.
Jak zvládnout situaci, když se auto dostane do smyku? Obecně lze použít pravidlo: nebrzdit, vyšlápnout spojku a vyrovnávat jízdu volantem.
"Je ale také dobré vědět, jaký náhon vozidlo má. Jiný smyk dostane automobil s předním náhonem a jiný smyk bude řešit řidič s náhonem zadním. Většina odborníků se ale přiklání k všeobecnému pravidlu. Brzdit se má před zatáčkou, v ní už ne. Do zatáčky se tedy vjíždí pomalu, projíždí se při pravém okraji silnice a dokončí se výjezd. Při smyku, ať už přední nebo zadní nápravy, se doporučuje okamžitě ubrat plyn a nebrzdit. Se zablokovanými koly se automobil hůře ovládá. Výhodu má řidič, který má svůj dopravní prostředek vybaven antiblokovacím systémem brzd, elektronickou stabilizací podvozku nebo protiskluzovým systémem kol," upozorňují policisté.
Jak zvládnout smyk přední nápravy (vůz dostatečně nezatáčí):
ubrat plyn
nepoužívat brzdu
volantem pouze vyrovnávat, aby vůz zůstal na silnici
sešlápnout spojku do doby, než se podaří smyk vyrovnat
Jak zvládnout smyk zadní nápravy (auto se točí kolem své osy tzv. „hodiny“):
ubrat plyn
nikdy nebrzdit
natočit volant proti vybočení zádi a sešlápnout spojku (když se záď auta natočí doprava, točte volantem doleva a naopak - dráha vozu by se měla vyrovnat a měli byste zůstat na silnici)