"Jednotka mu poskytla první předlékařskou pomoc, následně jej hasiči po domluvě se zdravotnickými záchranáři z vozu vyprostili a transportovali do sanitního vozu zdravotnické záchranné služby," uvedla mluvčí hasičů Martina Götzová.

Silnice musela být nejprve v místě nehody uzavřena, poté byl provoz obnoven, ale nějaký čas ještě řízen kyvadlově.

Podle prvotního zjištění policie jel muž zřejmě příliš rychle a v levotočivé zatáčce dostal smyk, při kterém vylétl ze silnice a auto zastavil až náraz do stromu.

"Policisté na místě provedli dechovou zkoušku, která byla negativní. Předpokládaná škoda je 50 tisíc korun. Řidič byl předán s těžkým zraněním do péče lékařů. Veškeré okolnosti dopravní nehody jsou v šetření dopravních policistů," sdělila policejní mluvčí Lucie Konečná.

Řidič měl v krvi čtyři promile.
Opilý řidič v Ličně vletěl autem do stromu, měl přes čtyři promile alkoholu

V souvislosti s nehodou policisté radí, jak se dá zvládnout smyk. Obecně lze použít pravidlo: nebrzdit, vyšlápnout spojku a vyrovnávat jízdu volantem. Je ale také dobré vědět, jaký náhon vozidlo má.

"Jiný smyk dostane automobil s předním náhonem a jiný smyk bude řešit řidič s náhonem zadním. Většina odborníků se ale přiklání k všeobecnému pravidlu. Brzdit se má před zatáčkou, v ní už ne. Do zatáčky se tedy vjíždí pomalu, projíždí se při pravém okraji silnice a dokončí se výjezd. Při smyku, ať už přední nebo zadní nápravy, se doporučuje okamžitě ubrat plyn a nebrzdit. Se zablokovanými koly se automobil hůře ovládá. Výhodu má řidič, který má svůj dopravní prostředek vybaven ABS (antiblokovacím systémem brzd), ESP (elektronickou stabilizací podvozku) nebo TCS (protiskluzovým systémem kol)," dodává Lucie Konečná.

Jak zvládnout smyk přední nápravy (vůz dostatečně nezatáčí):
- ubrat plyn
- nepoužívat brzdu
- volantem pouze vyrovnávat, aby vůz zůstal na silnici
- sešlápnout spojku do doby, než se podaří smyk vyrovnat

Jak zvládnout smyk zadní nápravy (auto se točí kolem své osy tzv. „hodiny“):
- ubrat plyn
- nikdy nebrzdit
- natočit volant proti vybočení zádi a sešlápnout spojku (když se záď auta natočí doprava, točte volantem doleva a naopak - dráha vozu by se měla vyrovnat a měli byste zůstat na silnici)