„Miroslav Krobot zdramatizoval mou povídku Dejvický šmejdi a přišel s nápadem, že by z toho mohl být celý seriál. A pak jsme spolu vymysleli náměty na další díly a pustili se do psaní,“ vysvětluje zrod seriálu. „Scházeli jsme se a psali každý zvlášť. Když měl někdo něco hotového, tak to poslal tomu druhému a naopak. Šlo to zázračně rychle. Psali jsme od března a v červnu jsme měli všechny scénáře schválené na programové radě ČT,“ přibližuje.

Ondřej Hübl pochází z Trutnova, kde vystudoval gymnázium. Od třetího ročníku vysílal na Rádiu Černá hora. Po škole zamířil do Prahy, dvacet let se věnuje reklamě. Kreativní ředitel Saatchi & Saatchi má na svědomí vtipné reklamy mobilního operátora Pojď mi hop s Lukášem Pavláskem nebo Ivanem Trojanem, včetně zakázaného spotu o polském šmelináři mobilů. V Kataru točil reklamu se slavným fotbalistou Messim.

Prosadit seriál, oplývající drsným humorem, podle něj složité nebylo. „Díky Mirkovi Krobotovi, producentu Ondřeji Zimovi z Evolution films, který produkoval třeba Čtvrtou hvězdu nebo Trpaslíka, a kreativní producentce Kateřině Ondřejkové z ČT, za kterou stojí třeba Dabing street, všichni věděli, do čeho půjdou. Kdyby to stálo jen na mě, žádný seriál by nikdy nebyl,“ přiznává Ondřej Hübl.

Ve Zkáze Dejvického divadla hráli herci sami sebe. „Měli scénář a protože hrají sebe, tak tam měli místa, kde mohli improvizovat a dodávat určité momenty. Jejich připomínky jsme ostatně zapracovávali už během psaní. Proběhlo několik čtených zkoušek, kde se to ladilo,“ popisuje přípravy.

S žádnou scénou nikdo z herců problém neměl, byť jsou často drsné. „Vše se vyjasňovalo během zkoušek,“ dodává. „Co je drsné, ať posoudí diváci. Pro každého je drsné něco jiného: někomu vadí upečenej pes, někomu mrtvola kritika. Mně to přišlo něžný,“ tvrdí spoluautor.

Původní scénář nicméně prošel několika úpravami. „Třeba díl Vládci loutek původně začínal na pohřbu Heleny Štáchové, ale to jsme pak přepsali. Natočeného materiálu je víc, než to, co vidí divák ve finálním střihu. Ale od toho je dobrej střihač, aby šel až na dřeň. Některé věci působí jinak na place a jinak na plátně,“ upřesňuje Ondřej Hübl, který si v posledním díle střihl epizodní roli indického programátora. "Nebyla do moje premiéra před kamerou, občas si z legrace zahraju nějaký štěk v reklamě. Ale nejsem dobrý herec, tak jsem byl rád, že mě Mirek nevystřihnul," povídá sebekriticky.

Seriál Zkáza Dejvického divadla vzbudil velký ohlas. „Mám reakce ze svého okolí a z okolí divadla a ty jsou pozitivní. Jasně, že si člověk přečte i negativní, ale to je dobře. Všechno je lepší než vlažnost. Vlažnej má bejt jablečnej závin,“ říká Ondřej Hübl.

A má Dejvické divadlo opravdového ducha? „Má. Vypadá jako socha od Franty Skály a nesmrdí.“