Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hvězdárna touží po digitálním planetáriu

Hradec Králové - Digitální planetárium? To by byla paráda, říkají jednohlasně pracovníci i návštěvníci hradecké hvězdárny a planetária. Cesta k vysněnému cíli však bude ještě dlouhá. První práce začnou v ideálním případě koncem příštího roku

9.10.2009 2
SDÍLEJ:

Královéhradecká hvězdárna a planetáriumFoto: DENÍK/Evžen Pajskr

Zda se sen přemění ve skutečnost, záleží především na tom, zda Evropská unie vyslyší žádost kraje o dotaci na zřízení moderního planetária. Náklady se totiž mají pohybovat kolem 70 milionů korun.

„To by bylo něco úplně jiného a pro návštěvníky by to znamenalo obrovskou změnu k lepšímu. Nedá se to slovy popsat, to musíte vidět,“ uvedl Jan Veselý z hradecké hvězdárny. Nové zařízení by například dovolilo cestovat prostorem a opustit přitom třeba i galaxii. Navíc se aktualizuje, takže je možné pozorovat i nově objevená tělesa.

Digitální planetárium na širokoúhlém plátně promítá hvězdnou oblohu a vesmírné objekty nejen tak, jak jsou vidět ze Země, ale i z různých končin vesmíru.
„Naší snahou je nahradit stávající planetárium z roku 1958, které je nejstarším a nejmenším v republice. Technicky a prostorově už zdaleka nevyhovuje,“ říká krajský radní Jiří Nosek.

Hradeckou hvězdárnu s planetáriem ročně navštíví více než 50 tisíc lidí, čímž patří k nejnavštěvovanějším hvězdárnám v republice.

Autor: Martin Černý

9.10.2009 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Na Opočenský divadelní podzim zavítá Limonádový Joe.

Na Opočenský divadelní podzim zavítá Limonádový Joe

Ilustrační foto.

Chystá se turnaj neregistrovaných hráčů v Dobrušce

Pryč s billboardy? Před volbami zákaz (ne)vadí

Hradec Králové - Na jedné straně se z billboardu usmívá Petr Robejšek s Danielou Luskovou (Realisté), kterým z druhé strany „kryje“ záda Tomio Okamura (SPD). Jen o kus dál na stejné cestě, na silnici první třídy z Hradce Králové do Pardubic, láká řidiče k volbám předseda KDU-ČSL Pavel Bělobrádek. V jiných časech by se nad tím člověk nepozastavil.

Lidé se loučili s náčelníkem krkonošské Horské služby Adolfem Klepšem

Královéhradecko, Vrchlabí - Stovky lidí, včetně ministryně Šlechtové, se přišly naposledy rozloučit s náčelníkem Horské služby Krkonoše Adolfem Klepšem. Zemřel 10. října.

Naši prvňáci: ZŠ Rokytnice v Orlických horách

Rychnovsko - Seriál Deníku - Moje první školní tablo:

Deváté kolo podzimní fotbalové Tip ligy čtenářů Deníku vyhrál Jan Koblic

Rychnov nad Kněžnou - Vítězem 9. kola podzimní fotbalové Tip ligy čtenářů Rychnovského deníku se stal Jan Koblic z Vamberka (RK0039), který stejně jako Zdeňka Procházková a Vladimír Beran získal šestnáct bodů a upevnil si průběžné vedení. O jeho triumfu rozhodlo, že přesně uhádl Supertrefu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.