Skútr si člověk většinou pořizuje jako praktický dopravní prostředek do města, neboť jeho obratnosti se žádné auto nevyrovná a neomezují ho ani dopravní zácpy. To však neznamená, že takové vozítko nemůže vypadat zatraceně cool - stačí se podívat na Vespu, která je prodejním hitem i přes svou ne právě lidovou cenu.

Dnes si však představíme maloobjemový skútr z opačného konce spektra. Aprilia SR-GT Replica nemá s nostalgickou klasikou nic společného, je to každým coulem sportovní stroj - a to nejen vizáží. K jeho řízení vám sice stačí obyčejné béčko, dokáže však vyvinout úctyhodnou rychlost a na silnici vám dovolí kromě energického kličkování i pěkné náklony. Hledáte-li skútr, se kterým se rádi vydáte projet i jen tak pro radost, právě jste ho našli.


Nahrává se anketa ...

Aprilia SR-GT Replica má závodní geny

Aprilia SR-GT Replica je blízkou příbuznou modelu SR-GT Sport, stylem se však výrazně odlišuje. Zůstává extravagantní, ostře tvarovaná kapotáž i masivní tunel mezi nohama jezdce, vzhledu však vládne matná černá a červenofialová grafika inspirovaná světem motocyklových závodů. Design si skútr vypůjčil od prototypu Aprilia RS-GP, závodního speciálu MotoGP, do jehož sedla i v letošním roce usednou jezdci Aleix Espargaró a Maverick Viñales. Jejich závodní čísla mimochodem dostanete ve výbavě skútru a můžete si je nalepit na kapotu či plexi podle svého vkusu.

Černě jsou nalakovány i ráfky kol a na rozdíl od SR-GT Sport, která obouvá pneumatiky s výrazným, až terénním vzorkem, zde najdete gumy hladké, ryze silniční. Masivní kapota s LED světlem z dálky budí dojem velké motorky.

Seznamte se. Aprilia SR GT Replica:

| Video: Youtube

V praktičnosti nezaostává

Navzdory ostrému vzezření je Replica pravověrným skútrem, pokud jde o úložné prostory. Pod sedlo bez problému uložíte helmu, a to i integrální (jako vždy ale doporučuji si při nákupu všechno raději vyzkoušet), k ní se vejde ještě pár drobností.

Vlevo pod řídítky najdete schránku na telefon, který zde můžete díky USB konektoru i nabíjet. Jedinou nevýhodou je nemožnost jejího uzamčení, proto si mobil před odchodem nezapomeňte vytáhnout. Plexištítek sice není příliš velký, lehkou ochranu před větrem však při jízdě poskytne.

Ovládací prvky nepřekvapí nikoho, kdo už někdy na skútru seděl, a rychle se v nich zorientuje i úplný začátečník. Skútr aktivujete pootočením klíčku, k nastartování pak slouží tlačítko. Otevírání podsedlového prostoru má samostatné tlačítko hned vedle klíčku, k hrdlu nádrže se dostanete zamáčknutím klíče směrem dovnitř. Natankovat můžete 9 litrů paliva a díky šikovnému umístění ústí si nenacintáte benzin nikam, kde by vám to mohlo vadit.

Rozměrný displej, dobře čitelný i na sluníčku, poskytuje všechny potřebné údaje, ať už je to rychlost, otáčky motoru, stav nádrže, teplota oleje i vzduchu nebo hodiny. Samozřejmě nechybí kontrolky blinkrů. které jsou dobře na očích.

close info Zdroj: Deník/Viola Procházková zoom_in Na přehledném displeji najdete všechno, co potřebujete.

Rychlejší, než byste hádali

Skútr pohání kapalinou chlazený jednoválec i-Get o objemu 125 kubických centimetrů a výkonu 11 kW. Je to mimořádně povedený motor, který jsem vychválila už v testu SR-GT Sport a který příjemně překvapí zátahem i pružností. Ve městě dělá z téhle Aprilie hbitou střelu, která bez problémů přibočí, kam potřebujete, a která nebude zdržovat provoz ani na rychlejších dvouproudovkách. Na okresce se tak nemusíte táhnout za dýmajícím náklaďákem, ale můžete s přehledem předjíždět.

Na plyn motor reaguje bleskurychle a sto kilometrů v hodině je rychlost, kterou hravě vyvinete i udržíte. Se spotřebou kolem 2,5 litru pak ujedete na jednu nádrž přes 300 kilometrů. Model je v nabídce Aprilie i jako dvoustovka s výkonem 13 kW, je však na zvážení, jestli vám přinese výrazný rozdíl. K jejímu řízení navíc potřebujete řidičák A2.

Za skvělým motorem nijak nezaostává ani podvozek Showa. Přední vidlice má vysoký zdvih, vzadu se o pružení stará dvojitý hydraulický tlumič s nastavitelným předpětím. Jízda je na skútr mimořádně pohodlná i proto, že kola mají větší rozměr, než je u těchto dopravních prostředků standard - 13 palců vzadu a 14 vpředu. Ani na kočičích hlavách tedy nebudete trpět a hladce zdoláte taky retardéry, kanály a další pasti městských vozovek. Hodit se bude i světlá výška 175 mm, díky nimž se nemusíte bát, že si na výraznějším příčném prahu škrtnete spodkem.

I se svou mohutnější karoserií zůstává Aprilia SR-GT Replica skvěle ovladatelným a obratným skútrem, který se jakoby nic prosmýkne frontami na silnicích a který zaparkujete prakticky kdekoliv. A když se udělá hezké počasí, rádi si natáhnete cestu domů po pěkných silničkách s výhledem do kraje.

Kolik vás bude Aprilia SR-GT Replica stát

Aprilia SR-GT Replica se s menší kubaturou 125 ccm prodává za doporučenou cenu 99 900 korun, za dvoustovku zaplatíte o 10 tisíc více.