Populární anketa Strom roku startuje na apríla. Od půlnoci 1. dubna až do konce května mohou lidé opět posílat své nominace na nejzajímavější strom České republiky. U příležitosti nového ročníku organizátoři z Nadace Partnerství připravili řadu změn. Hlasování bude nezpoplatněné, veřejnost bude moci na stromy přispívat jen podle svého uvážení. Anketa chce letos akcentovat důležitost péče o vzrostlé stromy. Část otázek při podání nominace se zaměří právě na zdravotní stav přihlašovaných stromů. Na vítěze čeká arboristické ošetření na míru, konkurence ale bude letos větší: do finále postoupí jen deset stromů na místo původních dvanácti. Nominace mohou lidé podávat na www.stromroku.cz

„Přihláškou do ankety Strom roku zviditelníte nejen samotný strom, ale i jeho okolí a komunitu kolem něj. Místa, kde rostou naši finalisté, se často stávají vyhledávanými turistickými cíli. Každý z finálové desítky navíc osobně navštíví populární moderátor Vladimír Kořen. Ten ve spolupráci s minerální vodou Ondrášovka, která je naším generálním partnerem, natočí o každém stromu videoklip na jeho podporu. Vítěz se může těšit na odborné ošetření a postup do evropského kola,“ shrnuje koordinátorka ankety Kateřina Bolečková z Nadace Partnerství.

Na návštěvu komise se v Záměli jaksepatří připravili a přichystali pořádnou podívanou.
Pod Vorařskou lípou v Záměli to žilo, je ve finále národní ankety Strom roku

Vloni českou veřejnost okouzlila svým příběhem 300 let stará Hrušeň hnilička z Drásova na Příbramsku. Její odolnost je obdivuhodná. Přežila jen pětadvacet metrů od bývalé uranové šachty. Na její počest právě nyní uvádí Ondrášovka na trh novou příchuť: jak jinak než hruškovou.

„Díky partnerství v anketě můžeme společně s Nadací Partnerství povzbudit další příznivce přírody a krásné krajiny k tomu, aby se o své okolí a historicky nebo arboristicky vzácné stromy zajímali. Společně jsme vzdali hold staletím prověřeným stromům, které nám svěřily předchozí generace. Díky tomu, že i my v Ondrášovce budeme dobrými hospodáři, předáme krajinu i vodní zdroje v dobré kondici i našim potomkům. Spolupráce s Nadací Partnerství a anketou Strom roku koresponduje s vizí, kterou společnost Kofola Československo pro značku Ondrášovka připravila,“ komentuje Kateřina Ceralová, senior brand manažerka Ondrášovky.

David Kopecký