Ve vedení východočeské policie působíte delší dobu, ale nikdy jste uniformovanou policii neřídil. Co to pro vás znamená?
Na policejní správě jsem od roku 1997 a na starosti jsem měl třeba operační střediska kriminalistickou techniku či krizové řízení. Úsek uniformované policie jsem převzal po kolegovi, který odešel do důchodu. Vnímám to jako změnu, při níž člověk jaksi ožije. Inu změna je život.

Kdysi jste absolvoval v USA i protiteroristický výcvik…
V USA jsem se zúčastnil dokonce dvou kurzů. V roce 1990 se týkal pořádkové policie. A druhý v roce 2000 byl skutečně zaměřen proti terorismu a konal se přímo na akademii FBI v Quanticu. Oba výcviky se zabývaly taktikou boje se zločinem, a to se v denní praxi policisty dá vždy využít.

Na starosti nyní máte ve východních Čechách řízení veškeré uniformované policie. Chystáte nějaké změny?
Dojde k určitým změnám v organizaci práce a k přehodnocení některých postupů s jednoznačným cílem – přiblížit uniformovanou policii více občanům a dostat více policistů do ulic. Vím, že v době, kdy nám u policie chybí dost lidí, to nebude jednoduché, ale řešit to určitě jde. Po policistech budu chtít, aby v ničem zbytečně nehledali vědu a při řešení problémů dali přednost spíše jak se říká selskému rozumu.

Pod palbou kritiky je v poslední době dopravní policie. Na co se při zkvalitňování její činnosti chcete zaměřit?
Dopravní policie se musí víc zaměřit na problémové, nebezpečné úseky silnic a být v pravý čas na správném místě. Nyní přehodnocujeme jednotlivé úseky a stanoviště tak, aby dopravní policie pracovala efektivněji. Do nekonečného a nerovného boje s problémy na silnicích se víc zapojí celá uniformovaná policie. Obavám se ale, že jen ona na to sama nestačí. Nekázeň řidičů v silničním provozu se už blíží k takové hraně, jejíž překročení bychom neměli dovolit. Jen za červenec totiž došlo ve východních Čechách k 1683 nehodám, což je o 473 víc než ve stejném období loni.