Seznamte se s Hyundai Inster. Vůz je na prvních tiskových fotografiích zatím zahalen rouškou tmy, ovšem jeho základní vzhled není žádným tajemstvím vzhledem k tomu, že bude vycházet ze zmiňovaného Caspera – jeho snímek si můžete prohlédnout zde:

Hyundai CasperHyundai Casper.Zdroj: Se svolením Hyundai

Přesto ovšem ryze elektrický Inster ponese některé změněné prvky – bude mít třeba jinak uspořádaná světla s kruhovým denním svícením, rozděleným do čtyř segmentů a nad nimi oranžové směrovky.

Název Inster je potom spojením slov „intimate“ (důvěrný, blízký) a „innovative“ (inovativní) s názvem Casper. V Jižní Koreji půjde vůz do prodeje jako Casper Electric.

Velmi slušný dojezd

Zatím nejsou známé žádné technické podrobnosti, ovšem Hyundai vytáhl na světlo alespoň jeden zásadní parametr – dojezd. Předběžný dojezd Insteru podle cyklu WLTP má činit až 355 kilometrů na nabití, což není vůbec málo u vozu, který je určen primárně do města, a který má být podle všech předpokladů velmi levný (na poměry elektrických aut).

T-Cross se bude prodávat jak obyvatelům měst, tak i venkova
Test vozu T-Cross: styl a rychlost nejlevnější SUV Volkswagenu nepostrádá

Finální představení s odhalením všech zásadních informací proběhne ještě koncem tohoto měsíce na mezinárodním autosalonu v jihokorejském Pusanu.

Předpokládáme potom, že se novinka dostane na náš trh někdy v příštím roce a je velkou otázku, jakou nastaví Hyundai cenovku. Potenciální nejbližší konkurent je jasně dán a jde o Dacii Spring.

Inster, stejně jako Spring, je také elektrické auto postavené na platformě levného SUV pro asijský trh, přičemž cílem je dostat na evropský trh elektromobil za co možná nejnižší cenu. Dacia Spring je aktuálně k mání za 419 900 a jde o nejlevnější elektromobil na našem trhu. Je otázkou, nakolik se Hyundai této metě přiblíží, případně zda bude levnější.