VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Východočechy čeká boj o zachování počtu vlaků

Východní Čechy - V okrajových částech regionu hrozí v prosinci výrazné omezení vlakových spojů. Kraje chtějí rozsah dopravy zachovat, ale nemají peníze.

15.8.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ladislav Schäfer

České dráhy (ČD) vzkázaly krajům, že na rozdíl od předchozích let už nehodlají dotovat ztrátovou regionální osobní dopravu z vlastních zdrojů. Co si kraje objednají, to musí také zaplatit. Těm tentokrát kvůli krizi nepomůže ani stát, na osobní vlaky dá jen dvě miliardy korun namísto letošních 3,2 miliardy.

Objem osobní regionální dopravy by tak mohl klesnout až o 15 procent. Největší omezení vlaků hrozí málo vytíženým lokálním tratím. Naopak celostátních rychlíků na hlavních tratích by se redukce měla dotknout minimálně.

„Jízdní řády na příští rok připravujeme s podobným rozsahem dopravní obslužnosti jako letos, ale všechno záleží na výsledku probíhajících jednání o penězích. Kraj dá na provozování regionálních vlaků stejně peněz jako letos, maximálně navýšené o inflaci. Teď záleží, jak se k tomu postaví stát,“ uvedl mluvčí Královéhradeckého kraje Imrich Dioszegi.

Jak ČD, tak i kraje nyní vztahují ruce ke státu, aby dodal chybějící peníze.

„Náš požadavek je jasný. To, co bude kraji objednáno, musí být také uhrazeno. Ne jako dříve, že jsme dostali zaplaceno jen zčásti a zbytek jsme dorovnávali sami,“ podotkl mluvčíČDPetr Šťáhlavský. Odmítl přitom, že dráhy oproti minulým letům neúměrně zvýšily své finanční požadavky. „Máme je řádově stále stejné a každý rok je zvyšujeme pouze o inflaci. Jen už odmítáme tolerovat neúplné úhrady od krajů a zbytek dokrývat z vlastních zdrojů.“

Spor o výši letošních úhrad řešily kraje s ČD na jaře. Kraje ovšem tvrdily, že nároky ČD se na téměř dvojnásobek zvýšily z roku na rok. S přáním zachovat dosavadní rozsah dopravy připravují jízdní řád úředníci Pardubického kraje. Na jeho internetových stránkách je ke stažení aktuální verze návrhu. Občané a obce jej mohou připomínkovat až do 7. září.

„Jízdní řád dozná jen menších technických změn, například kvůli lepší návaznosti spojů,“ řekl Roman Tesař z odboru dopravy pardubického krajského úřadu.

Autor: Kamil Dubský

15.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc.
AUTOMIX.CZ
20

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Ilustrační foto

Chybí stovky lidí, přitom vyrostla další fabrika

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Dominik Chlupáč vylepšil o tři vteřiny traťový rekord „Luisy“

Kvasiny - Letošní desetidílný 24. ročník amatérského cyklistického Dobrušského poháru – Memoriálu Martina Hockého pokračoval předposledním závodem, jímž byla Kredo silniční časovka jednotlivců. Závod uspořádal Indigo cycling team Rychnov ve spolupráci s Tri Clubem Dobruška.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení