VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sedloňov dráhu nepodpoří

Orlické hory - Dobrovolný svazek obcí Region Orlické hory dokončil studii proveditelnosti projektu Drah Orlických hor, kterou podpořil kraj.

11.3.2010 4
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Petr Przeczek

„Projekt Drah Orlických hor jako takový je velmi unikátní. Není běžné, aby svazek obcí usiloval o rozvoj a rozšíření železniční infrastruktury,“ komentuje iniciativu Dobrovolného svazku obcí Region Orlické hory jeho předseda Petr Hudousek. Sedloňovský starosta Zdeněk Schwarz však zastává zamítavé stanovisko zastupitelstva. „Trať by vedla lyžařským areálem, což nedovolíme,“ argumentuje.

Vlak do Polska

Návštěvníci Orlických hor si jistě všimli bilboardů prezentující projekt horské železnice Dráhy Orlických hor. Kromě sportovních středisek lze vidět obdobnou reklamu i na autobusech a železničních vozidlech. Iniciátorem projektu je Dobrovolný svazek obcí Orlických hor, který dlouhodobě usiluje o jeho realizaci reklamní kampaní směřovanou k veřejnosti.

„Studie proveditelnosti projektu Drah Orlických hor je úspěšně dokončena, a to díky Státnímu fondu dopravní infrastruktury a dalších sponzorům. Projekt si klade za cíl realizovat myšlenku našich předků, kterou byla snaha propojit přes Orlické hory regionální železniční tratě, které končí nyní v jejich podhůří. Smyslem je nabídnout pohraničnímu horskému regionu moderní dopravní systém, a tak zajistit jeho ekologicky, ekonomicky a demograficky udržitelný rozvoj,“ vysvětlil rokytnický starosta Petr Hudousek.

Navrhovaná dopravní a marketingová řešení, která jsou v projektu uvedena, mají univerzální platnost a ukazují, jak je možné v současnosti rozvíjet regionální železnice ve prospěch regionů a to nejen v Orlických horách ale kdekoli. „Díky pozitivním výsledkům studie proveditelnosti získal projekt podporu vedení Královéhradeckého kraje. Projekt má podporu i polské strany jako příklad zlepšení příhraniční spolupráce, kde prostupnost hranice hraje klíčovou roli. Na základě výsledků studie se nyní zvažuje zanesení potenciálních tras horské železnice do územních plánů příslušných obcí,“ doplnil Hudousek.

Přes sjezdovku ne

„Zastupitelé vyjádřili zamítavé stanovisko k projektu již v roce 2007. Trať by totiž měla vést přes lyžařský areál TJ Sokol a druhá varianta zase počítá s místem vzdáleným kilometr od obce. Navíc u nás máme seismologickou stanici, vedle které nesmí vést železnice ve vzdálenosti asi čtyř kilometrů. Projekt naráží i na ochranáře, kteří je nechtějí pustit do svých lokalit,“ reagoval starosta Sedloňova Schwarz s tím, že s projektem ani nepočítají v územním plánu, který nesmí deset let měnit. Stejný názor zastává i poslanec Josef Ježek ze Sedloňova. V době finanční krize, kdy navíc zanikají regionální tratě jako například Dobruška – Opočno, nevidím smysl tohoto náročného projektu. Nevěřím tomu, že železnice přitáhne do našich hor více turistů,“ míní poslanec.

Autor: Miloslav Dostálek

11.3.2010 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc.
AUTOMIX.CZ
20

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Ilustrační foto

Chybí stovky lidí, přitom vyrostla další fabrika

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Dominik Chlupáč vylepšil o tři vteřiny traťový rekord „Luisy“

Kvasiny - Letošní desetidílný 24. ročník amatérského cyklistického Dobrušského poháru – Memoriálu Martina Hockého pokračoval předposledním závodem, jímž byla Kredo silniční časovka jednotlivců. Závod uspořádal Indigo cycling team Rychnov ve spolupráci s Tri Clubem Dobruška.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení