Žena, která již deset let žije v Irsku, zůstala v šoku po návštěvě pohotovosti v rychnovské nemocnici. Podle jejích slov se k ní a dceři primář dětského oddělení Jan Ondruš choval nevhodně. Přestože se vedení nemocnice k celé události již vyjádřilo a podle ředitele Mottla bylo vše trochu jinak, matka se nyní dožaduje po primáři omluvy.

„Svoji dceru jsem minulé pondělí v noci vezla na pohotovost. Lékař Ondruš hodil nepříjemný výraz, vyšetřil jí krk a ouška. Řekl, že zánět ani infekci nemá a že jí mám dát Panadol. Prý ji nebylo třeba hospitalizovat. To, co se dělo následně, však postrádá zdravý rozum. Začal na mě křičet a následovala hrubá a sprostá slova,“ popsala Cihlářová.

Podle ředitele rychnovské nemocnice Luboše Mottla se však celá událost odehrála trochu jinak.

„Na pohotovost přišla o půlnoci paní s dítětem v doprovodu nějakého staršího pána. Lékař dítě komplexně vyšetřil. Shledal to, že dítě má horečku, což se při viróze u malých dětí stává,“ vysvětlil už před časem ředitel Mottl.

„Doprovod matky dítěte však začal primáři Ondrušovi sprostě anglicky nadávat. Ten však umí anglicky dobře a tak si to nenechal líbit, protože mu rozuměl. Ty výrazy však nechci citovat,“ řekl Mottl, který dodal, že primář dítě ani nemusel ošetřit, protože nebylo ohroženo na životě a nemělo žádné pojištění ani doklady.

„Kartu nějakého pojištění měla pouze matka, avšak už bylo propadlé a neplatilo. Neměla jediný doklad k dítěti, takže primář ani nemohl vědět, že ho někde nesebrala na ulici. Ani nevěděl, jestli je tomu dítěti skutečně osm měsíců, to mu řekla jen osoba, která s ním přišla,“ uvedl Mottl.

Matka však opět oponuje. Podle ní se jí její přítel a otec dítěte pouze zastal. „Můj přítel, který přišel se mnou musel dojet pro dokumenty, které mi chyběly. Myslela jsem totiž pouze na svou nemocnou dceru. Když se vrátil, řekla jsem mu, jak byl na mě primář hrubý. Tak se mě zastal,“ říká Cihlářová a dodává, že pojištění měla u sebe a rozhodně prý platné.

„Nemám zájem si stěžovat na celou nemocnici, jedná se mi pouze o primáře Ondruše, se kterým jsem měla problém. Není přeci mou záležitostí, že mají lékaři malé platy a musí i o půlnoci vstávat k pacientům. Proto si na nich nemusí svůj vztek vylévat. Naopak by se jejich služby měly lepšit a lékař by měl vhodně reprezentovat nemocnici. A ne aby se ještě člověk musel s lékaři hádat. Chtěla bych, aby se mi primář Ondruš omluvil. Pokud to neudělá, nejspíš na něj podám stížnost,“ dodala Cihlářová.

Zatím však do nemocnice žádná žádost o omluvu ani stížnost nedorazila.

(cis, sir)