VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Petr Košťál: „Největší psychická zátěž? Když jsou u nehody děti“

Rychnovsko – Ve čtvrtek se se svým hasičským týmem z Náchoda zúčastnil soutěže ve vyprošťování osob, která se konala v Dobrušce.

18.6.2016
SDÍLEJ:

V Dobrušce se soutěžilo ve vyprošťování osob.Foto: Pavel Nedbal

Profesionální hasič Petr Košťál poskytl Rychnovskému deníku krátký rozhovor.

Jak často vyjíždíte k dopravním nehodám?
Výjezdy k dopravním nehodám převyšují nad ostatními zásahy. Můj odhad je takový, že k nehodě vyjíždíme tak 10krát do měsíce. U závažnějších nehod, při kterých se musí pasažéři vyprošťovat z vozidel, se nedá přesně frekvence výjezdů specifikovat. Je to spíše náhodné. Ale například za směnu, kterou zastupuji já, se hydraulické nářadí použije zhruba osmkrát do roka.

Jak moc náročné jsou vyprošťovací práce?
V dnešní době, kdy novější auta jsou lépe uzpůsobena na možnost dopravní nehody, jsou vyprošťovací práce snazší. Většinou stačí například dveře jen lehce vypáčit. Deformační zóny u nových aut jsou propracované a vyrobené tak, aby byl řidič co nejméně ohrožen. Platí to, že čím starší vozidlo, tím je dopad nehody závažnější. Například modelová vozidla pro soutěžní akci jsou deformována těžkou technikou ze střechy, protože ze stran by nedošlo k potřebnému poškození.

Které dopravní nehody bývají nehorší?
Nejhorší dopravní nehody jsou takové, kde je větší počet zraněných osob. Nejčastěji to bývají nehody na železnici či letištích. V naší lokalitě dochází většinou ke zřícení malých letadel, kde jsou následky v převážné většině smrtelné. Obecně pak patří mezi nejkomplikovanější případy nehody autobusů či vlaků. V prvních chvílích, před příjezdem více družstev, je důležité zhodnotit, komu bude zdravotní péče poskytnuta nejdříve. Nejvíce na nás psychicky působí to, pokud jsou u dopravní nehody děti. Je to dramatičtější i kvůli tomu, že každý z nás má v sobě určitý pud otcovství.

Využijete nabrané zkušenosti i v osobním životě, například jako řidič?
Samozřejmě se to na nás podepisuje. Je to taková „nemoc z povolání". Z pracovních zkušeností vím, jaké nehody a kde se odehrály. A proto já osobně jízdu přizpůsobím. Zbytečně se neriskuje. Člověk se naučí nebezpečí předvídat.

Jak hodnotíte soutěž?
Je zaměřena metodicky. Proto je lehce odlišná od skutečné události. V reálných situacích často hasič více zariskuje, aby poskytl nejdříve pomoc zraněnému.

Autor: Pavel Nedbal

18.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc.
AUTOMIX.CZ
20

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Ilustrační foto

Chybí stovky lidí, přitom vyrostla další fabrika

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Dominik Chlupáč vylepšil o tři vteřiny traťový rekord „Luisy“

Kvasiny - Letošní desetidílný 24. ročník amatérského cyklistického Dobrušského poháru – Memoriálu Martina Hockého pokračoval předposledním závodem, jímž byla Kredo silniční časovka jednotlivců. Závod uspořádal Indigo cycling team Rychnov ve spolupráci s Tri Clubem Dobruška.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení