Nejenom týnišťské nádraží se dočkalo nové podoby a zásadní rekonstrukce. Dělníci pracují i na dalších železničních tratích v okrese. Modernizace se dočkalo také vlakové nádraží v Rychnově nad Kněžnou. Zde lidem zpříjemní cestování vlakem nově vybudovaná nástupiště.

„Stavební práce v Rychnově jsou v současné době dokončeny, zbývá pouze úklid staveniště, osazení venkovních prvků zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a jeho aktivace," uvedl tiskový mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Jakub Ptačinský.

Správa železniční a dopravní cesty se zaměřila především na rekonstrukci traťového úseku Rychnov nad Kněžnou – Častolovice.

V Častolovicích byl před několika dny uveden do zkušebního provozu nový železniční přejezd. Tato stavba vyšla na více než dvanáct milionů korun. Krátce po jeho otevření si však řidiči začali stěžovat, že se po něm špatně přejíždí, protože někteří na přejezdu škrtají podvozkem.

„Nový přejezd je vzhledem k mírnému stoupání vozovky doplněn o štěrbinové odvodnění, aby nedocházelo k jeho zaplavování. Při maximální povolené rychlosti, tedy padesát kilometrů za hodinu, není tato úprava pro ukázněné řidiče žádným problémem. V drtivé většině jde jen o nezvyk, pramenící z nové podoby," vysvětluje Jakub Ptačinský.

Přejezd ale není jedinou novinkou na častolovickém nádraží. V současné době zde probíhá rekonstrukce první a třetí koleje. V pondělí 24. srpna byla uvedena do zkušebního provozu nástupiště číslo 1 a 2.

K největším změnám zatím došlo na nádraží v Týništi nad Orlicí, kde byla kromě nového podchodu a nástupišť zrekonstruovaná také čekárna, pokladny, i sociální zařízení a kolejiště.

Tato stavební akce se vyšplhala na částku téměř 165 milionů korun. Veškeré práce by měly být dokončeny do konce září. Modernizace na železnici bude pokračovat dále v následujících pěti letech, v plánu je komplexně řešeno Týniště. Jedna z etap se bude zabývat také dokončením komplexní rekonstrukce nádraží v Týništi.

Jedná se hlavně o traťové zabezpečovací zařízení, které bylo zatím pouze upraveno na současný stav kolejiště. V dalších letech bude vložena i nová výhybna v Rašovicích. Rekonstrukce železničních tratí a také nádraží přispěje ke zlepšení dopravní infrastruktury v okrese, stejně jako právě probíhající opravy silnic a plánované obchvaty. Modernizace železnice je úzce spjata také s rozšířením automobilového závodu Škoda Auto. Díky těmto stavebním akcím na železnici, které přispějí nejen k funkčnosti a lepšímu vzhledu, ale také komfortu cestujících, by se následně měla zvýšit zhruba o sto procent možná kapacita trati. Nákladních vlaků z kvasinské automobilky tak bude moci jezdit více.