VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvat Doudleb možná už v roce 2018. Záleží na prodeji pozemků

Doudleby nad Orlicí – Mluví se o něm už řadu let a stále se nestaví. Obchvat Doudleb nad Orlicí. Podle Ředitelství silnic a dálnic by se tady však do země mohlo kopnout již za dva roky. Prodané ale musí být všechny pozemky, a tak tomu zatím není.

10.2.2016
SDÍLEJ:

Západní obchvat Olomouce. Ilustrační foto Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

„V současné době probíhají výkupy pozemků, aktualizace dokumentace pro stavební povolení a inženýrská činnost k získání stavebních povolení. V rámci stavby je vykoupeno zhruba 80 procent pozemků potřebných pro realizaci stavby," prozradila tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.
Ve zbývajících případech podle jejích slov probíhají jednání s vlastníky pozemků. „Za předpokladu zdárného majetkoprávního vypořádání bude stavbu možno zahájit v roce 2018," řekla.

Další obchvaty v okrese
V budoucích letech by mělo na Rychnovsku vzniknout hned několik obchvatů.
Momentálně se hodně mluví o plánovaném obchvatu Rychnova nad Kněžnou. Zde se řeší tři možné varianty, předpokládaný termín realizace je rok 2020.

Druhá část obchvatu má vzniknout také v Solnici, se stavbou se počítá v roce 2018.

Velmi palčivým tématem je obchvat Opočna, ten by se měl začít stavět nejpozději do konce roku 2017, jinak přijde město o státní dotaci.

Starosta městyse Jiří Kaplan doufá, že se termín podaří splnit. „Pokud by se opravdu v roce 2018 začalo stavět, byl bych moc rád. Vznik obchvatu se zde ale řeší už mnoho let. ŘSD se snaží vykoupit pozemky od posledních vlastníků, a pokud by došlo ještě na vyvlastňování, bylo by to opravdu velmi časově náročné," vysvětluje starosta Doudleb nad Orlicí Jiří Kaplan. Právě vyvlastňování pozemků je totiž opravdu složitá a časově náročná záležitost. Problémy s blokovanými pozemky, které se majitelé rozhodli neprodat, jsou známé například ze stavby dálnice přes Hradec Králové na polskou hranici.

Plánovaný obchvat by podle starosty ale významně zlepšil dopravní situaci. „Auta se tu valí z kopce, na mnoha místech chybí chodníky. Řada lidí někdy parkuje podél silnice a pak se tu řidičům špatně projíždí. Pokud by se hlavní tah odklonil, hodně by se nám ulevilo," popsal Jiří Kaplan.
S jeho slovy souhlasí mnoho místních, kterým pod okny denně projíždí po velmi frekventovaném úseku tisíce aut. Ne všichni však stavbu zcela vítají, ale vidí i některá její negativa. Na trase sídlí i někteří podnikatelé, navíc se tu nachází také zámek. A ten by stavba obchvatu také ovlivnila. „Přináší to pozitiva i negativa. Když se doprava odkloní, může to ohrozit místní obchodníky. Na zámek ale většinou lidé jedou s jasným cílem, takže si nás snad najdou i potom. Hlavním kladem ale bude, že se tu zklidní doprava. Ti, co zde totiž pouze projíždějí, nemohou jet dál, protože se kolem zámku tvoří kolony," vysvětlil správce doudlebského zámku Petr Dujka. Dle jeho slov, nastává největší problém, když se konají nějaké akce. „Když pořádáme například farmářské trhy, řídíme dopravu a snažíme se, aby byl průjezd co nejklidnější, ale fronty se stejně tvoří, není to v našich silách zkorigovat. S obchvatem by také zmizel neustálý hluk a šum z projíždějících aut," dodal Dujka.

Ačkoli v Doudlebách nesídlí mnoho podnikatelských subjektů, které by stavbou obchvatu mohly být ohroženy, problém by mohl potkat místní hospodu. Ta se nachází přímo na hlavním tahu. „Znát to samozřejmě bude, často se tu stavují lidé, kteří kolem pouze projíždí. Určitě tuto změnu pocítíme, máme ale také mnoho stálých hostů, takže uvidíme, jak se to v budoucnu projeví," uvedla provozní restaurace U Vorlů Pavla Sejkorová.

Dalším místním obchodem jsou starožitnosti Pavla Jablonského. „Pokud se obchvat bude stavět, smíříme se s tím a přizpůsobíme se nastalé situaci. Zdá se mi to však trochu zbytečné. Řekla bych, že se v okrese nachází kritičtější místa, která by si přeložku zasloužila," řekla jeho manželka Petra Jablonská.
Přeložka doudlebské části silnice I/11 je stavbou liniovou a má charakter novostavby vedené mimo zastavěné území obce Doudleby nad Orlicí severně od stávající zástavby. Silnice by měla vést severně nad městysem. Počátek stavby je situován na stávající silnici I/11 před obcí Doudleby nad Orlicí a konec stavby je u obce Vamberk, na stávající okružní křižovatce silnic I/11 a I/14. Zde už je několik let vybudován sjezd právě na obchvat Doudleb.

Celková délka obchvatu by byla 2,78 kilometru a součástí stavby mají být i přeložky stávajících inženýrských sítí, úpravy meliorací, protihluková opatření a další včetně rekultivace stavbou zasažených ploch.

Na stavbu je vydané právoplatné územní rozhodnutí z roku 2006. A na kolik celý obchvat vyjde? „Předpokládaný odhad celkové ceny pochází z roku 2012 a činí 266 877 800 korun včetně DPH," dodala tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Autor: Barbora Zemanová, Stanislava Preclíková

10.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.

Lékaři: Lidé podceňují očkování proti klíšťové encefalitidě

Ilustrační foto

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

Žádné stromy nerostou do nebe, říká trenér Čermák

Rychnovsko - Krajský přebor: Kostelečtí fotbalisté se rozstříleli až po změně stran.

Zbývá jen měsíc a památka poděkuje

Třebechovice pod Orebem - Už zbývají jen čtyři týdny, kdy veřejnost může hlasovat, který počin si zaslouží získat ocenění Památky děkují Národního památkového ústavu. 

Týniště oslavilo návrat do Olšiny výhrou nad Broumovem

Rychnovsko - Fotbalová I. A třída: Dobrušku „sestřelil“ třemi góly Tomáš Matějka.

Ochutnávka života v renesanci se nabízí v Opočně

Opočno – Chcete se přenést o několik století zpět a vychutnat si atmosféru období renesance? Tato možnost se nabízí v Opočně, kde se uskuteční týdenní cyklus ve znamení historické epochy trvající od 14. do 17. století. Unikátní multižánrový volně pojatý cyklus, věnovaný renesanční kultuře, je vhodně zasazen do krásného prostředí města Opočno a jeho renesančního zámku. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení