Na všechny účastníky čekaly rozjížďky a na základě dosažených časů následně jízdy o umístění. Dvě desítky pádlujících v každé lodi doplňoval kormidelník a bubeník. Jeho role je podle ředitele závodu Jaroslava Formánka důležitá proto, aby se plavidlo nerozkymácelo.

„Stabilita dračí lodě je lepší než u kánoje, ale horší než u pramice. Aby loď dobře jela, musí všech dvacet lidí pádlovat stejně. Pokud ne, tak se loď rozkolíbá a může se i převrhnout. Bubeník posádku řídí, aby pádlovala stejně,“ prozradil majitel čtvrt tuny vážících lodí Jaroslav Formánek.

Závody lodí dlouhých bez hlavy a ocasu dvanáct a půl metru a širokých více než metr se líbily. Městská pláž na náplavce, chodník nad ní i blízký Tyršův most byly po většinu soboty plné diváků. Ti mohli zároveň absolvovat plavbu po řece inspekční lodí Albia.

FOTOGALERII z přebíhání Trubačovy lávky najdete ZDE: