VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kostelec podpořil přeložku Častolovic

Častolovice – Komenského ulice = dopravní problém. To je definice, která nikoho z místních nepřekvapí a kterou dobře znají.

18.12.2015 1
SDÍLEJ:

Silniční přeložka by měla vést v těsném sousedství zámeckého parku v Častolovicích. Foto: Zdroj redakce

Pomoci by měla přeložka. Ačkoli bylo ve hře několik variant, tou nejpravděpodobnější se dlouhodobě zdá varianta E. Její trasa by vedla přes katastrální území Kostelce nad Orlicí. Právě proto bylo třeba, aby ji místní zastupitelé podpořili. Mnoho z nich však bylo proti. O přeložce se jednalo na několika zasedáních zastupitelstva.

Minulý týden pro ni nakonec většina kosteleckých zastupitelů zvedla ruku. Zastupitelé chtějí, aby byla častolovická přeložka spojena s jižním obchvatem Častolovic a severním obchvatem Kostelce. Podle informací, které na jednání zprostředkoval starosta František Kinský, se na přípravě těchto akcí již začalo pracovat.

Na jednání vystoupil i starosta Častolovic Zdeněk Praus. „Přijel jsem jako občan," uvedl svou řeč, ve které zastupitele přesvědčoval, aby trasu E podpořili. I podle Prause je to totiž cesta, jak se domoci obchvatů. Navíc příprava stavby přeložky zabere řadu let, je proto prý nutné začít co nejdříve.

Někteří kostelečtí zastupitelé však s trasou nesouhlasí. Jedni tvrdí, že by byla vhodnější západní cesta kolem Častolovic, protože východní trasa E naruší krajinu a ekosystém potoku Štědrá a celé lokality západního konce Kostelce.

Druzí argumentují tím, že nevěří řečem, které slibují návaznou stavbu obchvatů Častolovic a Kostelce a mají obavu z toho, že po realizaci přeložky E se už Kostelec obchvatu nikdy nedočká – úřady podle nich určí, že obchvaty nejsou potřeba.

Zastánci stavby jsou zase naopak toho názoru, že pro město je příslib stavby jedinou šancí, a že když by přeložku E nepodpořili, „nikdo by se s nimi dále nebavil".
Pokud vše půjde dobře, přeložka by se mohla stavět po roce 2020, její odhadované náklady jsou 340 milionů korun. Ve hře byla i varianta, která by vedla na západní straně Častolovic. Ta byla zamítnuta pro svou mimořádnou finanční i technickou náročnost vyvolanou složitými geologickými podmínkami.

Autor: Barbora Zemanová

18.12.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc.
AUTOMIX.CZ
20

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Ilustrační foto

Chybí stovky lidí, přitom vyrostla další fabrika

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Dominik Chlupáč vylepšil o tři vteřiny traťový rekord „Luisy“

Kvasiny - Letošní desetidílný 24. ročník amatérského cyklistického Dobrušského poháru – Memoriálu Martina Hockého pokračoval předposledním závodem, jímž byla Kredo silniční časovka jednotlivců. Závod uspořádal Indigo cycling team Rychnov ve spolupráci s Tri Clubem Dobruška.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení