Zástupci Škodovky tyto plány Deníku zatím nepotvrdili.
Navýšení směn by přineslo zatížení dopravy v okolních městech a obcích.
Lidé žijící poblíž frekventovaných silnic si tak neoddechnou ani o víkendech.

Obce a města v okrese, kterých se zvýšený provoz nejvíce týká, se snaží apelovat hlavně na to, aby automobilka více využívala železniční dopravu. Situaci podle měst stejně vyřeší až plánované obchvaty, avšak než na jejich výstavbu dojde, doprava bude stále obtěžovat místní obyvatele.
Už v současné době je ale provoz na Rychnovsku velmi hustý. Kamiony brázdí například Častolovice, zde je situace nejkritičtější v Komenského ulici, stále projíždějící kamiony najíždí na chodníky, místním obyvatelům vadí hluk a otřesy, nebezpečí tu hrozí také chodcům. Houstnoucí doprava ovlivní také Rychnov či Opočno.

Stále rostoucí frekvence kamionové dopravy tíží obce v okrese. S průmyslovým rozvojem v Kvasinách samozřejmě přichází nejen zdánlivá pozitiva spojená s nejnižší nezaměstnaností v okrese, ale také negativa spojená s dopravou. Kvasinská automobilka se neustále rozšiřuje. A plánuje se, že by zde mohl fungovat také 18směnný provoz. V tom případě by se zvýšil počet kamionů, a to i o víkendu.
Okolní města s touto změnou nic moc nenadělají, stále houstnoucí dopravu podle nich vyřeší až stavba obchvatů. Ty jsou zatím jen na papíře, ačkoli někde by se mělo začít stavět brzy.
„Provoz je tu v současné době opravdu veliký. Pokud se kamionová doprava ještě rozšíří o víkendu, bude to o to horší. V tuto chvíli s tím neuděláme nic. Tuto situaci vyřeší až plánované přeložky," uvedl starosta Častolovic Zdeněk Praus.
Právě v Častolovicích je situace nejvíc kritická v Komenského ulici. S nákladní dopravou tu mají velké problémy. Způsobené otřesy ničí domy v těsné blízkosti silnice. V obchodech praskají výlohy.
Velmi často dojde i k takové situaci, že se kamiony zaklíní do sebe zrcátky.

Obchvat má vzniknou také například v Rychnově a v Opočně, nebude to ale hned. Ještě několik let se budou obě města muset potýkat s rostoucí dopravou. „Apelujeme na to, aby byla na dopravu více využívána železnice. Ta se už v současné době modernizuje. U nás do budoucna situaci vyřeší také plánovaný obchvat," prozrazuje starostka Opočna Šárka Škrabalová.
A obavy z vývoje na silnicích má i starosta okresního města. Ten jako mnozí jiní vnímá pozitiva i negativa rozvoje průmyslové zóny. „Z nárůstu dopravy radost rozhodně nemám. Doufám, že se podaří vybudovat obchvaty ve městech. Na druhou stranu ale máme nejnižší nezaměstnanost v republice, což je skvělé," řekl starosta Rychnova nad Kněžnou Jan Skořepa.

Kde mají vznikat obchvaty? Obchvat má vzniknout například v Rychnově, zde se posuzují dvě možné trasy. K zahájení stavby nedojde dříve než v roce 2020.

Na spadnutí je také obchvat Opočna. Financovaný bude z balíku peněz, který do regionu putuje v souvislosti s rozvojem kvasinské průmyslové zóny. Začít se stavbou se musí nejpozději v roce 2018, jinak se může investor s penězi rozloučit.

Obchvat má vyrůst také v Doudlebách, zde ale musí nejprve vykoupit pozemky.Po přeložce, která by ulehčila Komenského ulici, volají i Častolovice, ty by společně se sousedním Kostelcem přivítaly i navazující obchvat.

Dokončení druhé části obchvatu čeká také Solnici, se stavbou by se mohlo začít v roce 2019. Stavba vyjde zhruba na 370 milionů korun.