Tatra, jako vyřazený nepotřebný materiál profesionálů, slouží solnické jednotce.

Zdejší sbor nejsou pouze dobrovolníci, část členů se kvalifikovala na zásahovou jednotku. K pátým narozeninám se solničtí hasiči dočkali po dlouhých 75 letech druhého téměř nového vozu.

První byla Máňa

Prvním novým autem byla v roce 1933 Škoda 206, která bude své 75. narozeniny slavit se solnickými hasiči v červenci. Až zřízením zásahové jednotky požární ochrany III se hasiči dočkali dalšího auta, byla jím CAS 32T 148.

„Vozidlo jsme získali od Hasičského záchranného sboru Rychnov nad Kněžnou jako vyřazený, nepotřebný materiál. Město, náš zřizovatel, v loňském roce žádalo Krajský úřad Královéhradeckého kraje o finance na repasování, tedy zmodernizování nově získaného vozu,“ uvedl velitel zásahové jednotky Pavel Štěpánek.

Modernizace auta

Solničtí hasiči z původně požádovaných pěti set tisíc dostali 400 tisíc korun. Modernizace vozu však přišla na milion čtyři sta tisíc korun. „Zmiňovaný milion jsme na základě žádosti získali z nadačního fondu stavební firmy, jež má v Solnici sídlo,“ prozradil Štěpánek.

Nové vozidlo měla ve své dílně firma v Pečkách, kde se na požadavky solnických záchranářů auto modernizovalo tak, aby bylo schopné zásahů u požárů a dalších událostí, k nimž hasiči jezdí.

V sobotu se uskutečnilo slavnostní předávání. První vůz Škoda 206 se od počátku jmenuje Máňa. Záchranáři se tedy rozhodli i druhou „krasavici“ pojmenovat. Tu přišel na Barboru pokřtít místní farář František Hofman. Po slavnostním ceremoniálu hasičům popřál: „Ať tenhle záchranářský vůz co nejméně potřebujete v terénu. Ať vyjíždí co nejméně k tragickým událostem.“

Barča, jak ji hasiči už důvěrně říkají, získala v sobotu na přehlídce vozů solnických hasičů čestné místo hned vedle Máni, Škody 206.

Veřejnost tak měla možnost si nejen prohlédnout výbavu obou vozidel, ale také ocenit pokrok v záchranářství právě za pětasedmdesát let, která dělí modernizaci Tatry od koupě Škody 206.