VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nečekání na přípoje: Medvědí služba cestujícím

Východní Čechy - Jakmile dráhy začaly platit pokuty za zpožděné vlaky, přestaly čekat na přípoje.

12.2.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Adolf Horsinka

Možná se budou dráhy za rok chlubit tím, že opět o nějaké to procento stáhly zpoždění na svých spojích nebo že se dotáhly v přesnosti na „evropskou špičku“.

Tomu se ovšem mnoho cestujících bude nejspíš divit. Totiž ti, kteří se domů nedostanou z práce a ze škol vlakem vůbec, respektive s několikahodinovým zpožděním.
Stalo se to například nedávno v půl páté odpoledne v Rosicích nad Labem u Pardubic na cestě z Hradce Králové na Hlinsko u Chrudimě. Vlak od Hradce měl asi osmiminutové zpoždění, přípoj však na něj nečekal. Lidé jedoucí do Chrudimě si počkali čtvrthodinu na další spoj. Těm, kteří pokračovali do vesnic za Chrudimí, však jel další vlak až za dvě hodiny. Dva nejbližší spoje totiž končily v Chrudimi a třetí byl rychlík, který ve vesnicích nestaví.
„To si snad dráhy dělají z lidí legraci? Já nemůžu při každém zpoždění volat manželce, že přijedu o hodinu později a že pro mě musí zajet autem do Chrasti,“ zlobil se muž z Vrbatova Kostelce.
Dráhy se rozhodly omezit čekací doby právě v době, kdy nad nimi visí od několika krajů hrozba mnohamilionových pokut za zpoždění. Zatímco mnozí nádražáci v tom neoficiálně potvrzují důvod nečekání na zpožděné vlaky, aby se zpoždění nenásobila, vedení ČD souvislost popírá.
„Jen jsme deklarovali pravidla, aby cestující jasně věděli, jaká je daná čekací doba v konkrétním případě. Každá vlaková četa má u sebe mobilní telefon a může komunikovat s výpravčími v přestupních stanicích, kteří mohou daný přípoj pozdržet. Záleží pochopitelně na počtu cestujících, kteří chtějí přestupovat,“ řekl mluvčí drah Radek Joklík.
„Na to si musíte odpovědět sám,“ odpověděl manažer drah v Královéhradeckém kraji Roman Moravčík na otázku, zda vlaky omezily čekání právě pod hrozbou pokut za zpoždění.
Teoreticky jsou pravidla jasná: vlak narvaný cestujícími nebude čekat na zpožděný vlak, odkud přestupuje jeden jediný člověk. Musí jich být více. Anebo se alespoň musí jednat o poslední večerní spoj. Jinak mají lidé, kteří pokračují do menších a vzdálenějších stanic, prostě smůlu.

Autor: Kamil Dubský

12.2.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ochránce Orlických Rampušák otevřel svoji pivní náruč
29

Ochránce Orlických Rampušák otevřel svoji pivní náruč

Ilustrační foto

Okresní „osmička“ před startem sezony

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Chybí stovky lidí, přitom vyrostla další fabrika

Rychnovsko - Rekordně nízká nezaměstnanost trápí snad všechny firmy v rychnovském okrese. Problém je ve službách i ve fabrikách.

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení