VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dráhy budou propouštět, nejvíc to asi odnesou východní Čechy

Východní Čechy - Omezování počtu spojů, škrty ve výdajích, na východě Čech propouštění téměř stovky železničářů. České dráhy čeká krušný rok.

24.10.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Nejméně 30 lidí propustí v Královéhradeckém kraji České dráhy (ČD) ze zdejších celkově 700 zaměstnanců. V Pardubickém kraji bude číslo obdobné.

Úsporná kúra, kterou České dráhy podstoupí příští rok, se Královéhradeckého kraje dotkne pravděpodobně nejsilněji z celé republiky. Jako první to pocítí cestující. Od nového jízdního řádu, který začne platit v prosinci, přijdou o devět procent dosavadních spojů. I to je víc než jinde v republice.

„Přesnější údaje o počtech propouštěných nemůžeme podat, mohou se ještě měnit. Je ale pravdou, že to asi bude více než v jiných krajích,“ řekl šéf Českých drah v Královéhradeckém kraji Roman Moravčík.

Celorepublikově dráhy hodlají postupně během roku propustit 450 lidí. Státní moloch také plánuje prodej majetku či starých vagonů, uspořit chce celkem 700 milionů korun.

Vyhazování lidí půjde napříč všemi drážními sektory. Od administrativy, přes uklízečky a skladníky až po výpravčí.

„Budeme požadovat, aby se personální úspory řešily předčasnými odchody do důchody či zkrácenými úvazky. Chceme, aby se snížila hlavně přesčasová práce, například i přerozdělením výkonů v jednotlivých segmentech,“ reagoval předseda Odborového svazu železničářů Jaroslav Pejša.

V tom asi odboráři nebudou s vedením ČD v zásadním rozkolu, o předčasných důchodech a rekvalifikacích včera mluvil i mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Pro nepotřebné pracovníky, kteří ještě nedosáhli důchodového věku, mají ČD připravený sociální program.

„Rád bych ale upozornil, že toto propouštění není zdaleka tak silné, jako v minulých letech, kdy z naší firmy odcházelo ročně čtyři až šest tisíc lidí,“ dodal Šťáhlavský. Skutečností je, že ČD jsou dnes oproti roku 1990 poloviční.

Dráhy omezí také marketingové aktivity, jež jsou dnes trnem v oku řadě cestujících, kteří si stěžují na nekvalitní služby a vysoké jízdné. Zvláště v pikantní souvislosti, že ČD mají problém i se ziskovostí svého pilotního projektu – Pendolino. Nemluvě o ztrátovosti běžných rychlíků a především regionální dopravy. Tu musí kraje tvrdě dotovat.

I přes téměř desetiprocentní redukci spojů totiž Královéhradecký kraj vydá na ztrátovou osobní dopravu téměř 330 milionů korun, o 24 milionů víc než vloni. V Pardubickém kraji je přes menší omezení počtu spojů navýšení jen desetimilionové.

Autor: Kamil Dubský

24.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Přepychy vstřelily čtyři branky za dvanáct minut a slavily výhru

Jak reklamovat koupený dům či byt

Ochránce Orlických Rampušák otevřel svoji pivní náruč

Dobruška /FOTO/ - Milovníci zlatavého moku měli o víkendu jasno, kam vyrazit za orosenou sklenicí. V sobotu své brány již posedmé otevřel dobrušský pivovar Rampušák, který pro návštěvníky připravil jak komentovanou prohlídku, tak i bohatý kulturní program orámovaný ochutnávkou pivního speciálu.

Okresní „osmička“ před startem sezony

Rychnovsko - Úvodním kolem odstartuje o víkendu fotbalová I. B třída – skupina B. Rychnovsko bude reprezentovat osm týmů. Před podzimním výkopem přinášíme informace z jejich táborů.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Chybí stovky lidí, přitom vyrostla další fabrika

Rychnovsko - Rekordně nízká nezaměstnanost trápí snad všechny firmy v rychnovském okrese. Problém je ve službách i ve fabrikách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení