VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dráha má zabránit vybydlení Orlických hor

Orlické hory – Dobrovolný svazek obcí Region Orlické hory dokončil studii proveditelnosti projektu Drah Orlických hor. Tato zpráva a stanovisko obce Sedloňov, která iniciativu nepodporuje, rozpoutaly diskusi veřejnosti na internetových stránkách Deníku. „Kdo to vymyslel, zadal, zhotovil a za kolik? dotazují se návštěvníci webu.

19.3.2010 5
SDÍLEJ:

Ilustrační snímek.Foto: Deník/Marek Cholewa

Mělký tunel

Podle předsedy DSO Region Orlické hory Petra Hudouska každým rokem ubývá trvale žijících obyvatel a problémem je pomalá a mnohdy nedostatečná dopravní obslužnost našeho území.

„Projekt Drah Orlických hor je jedním z řešení, jak postupnému vybydlení hor zabránit. Je to ekologické a pro rozvoj i udržitelný život v regionu zajímavé řešení. Náklady na zpracování studie proveditelnosti stály 1,2 milionu korun. To, že na ni svazek získal dotaci od Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), svědčí například i o tom, že majitel většiny kolejí v Česku, Správa železniční dopravní cesty, tento projekt nepovažuje až za tak stupidní a má zájem, aby k další diskusi o jeho smysluplnosti vznikly relevantní podklady,“ reaguje na dotaz na internetových stránkách Deníku Petr Hudousek.

Krátká sezona léto - zima

„Panem starostou Sedloňova Zdeňkem Schwarzem avizovaný problém se sjezdovkou vůbec není nepřekonatelný. Těleso trati lze v tomto úseku velmi elegantně převést do tzv. mělkého tunelu (projekt s tím pravděpodobně počítá) a milovníci lyžování mohou i nadále využívat svah. ČSAV, která má v Sedloňově seismologickou stanici, i ochranáři již nemají po přetrasování dráhy, zapracované ve studii, žádný problém,“ míní Hudousek.

Vedoucí Chráněné krajinné oblasti Orlické hory David Rešl tvrdí, že původní návrh dobrovolného svazku, kdy trasa železnice vedla přes první a druhou zónu CHKO, byl pro ochranáře nepřípustný. „I po přepracování trasy, která zahrnuje několik tunelů, jsme upozornili, že půjde o zásah do krajiny. Nicméně, teď je třeba vypracovat hodnocení vlivu na životní prostředí a vyhodnotit všechny dopady na přírodu,“ reagoval včera na dotaz vedoucí CHKO.

Krátká sezona

„To, že svazek získal dotaci od SFDI, svědčí například i o tom, že majitel většiny kolejí v Česku, Správa železniční dopravní cesty, vůbec neví, kde se má dráha nacházet, jaká je dopravní obslužnost regionu. A zřejmě vůbec netuší, kolik cestujících autobusoví dopravci přepraví. A co se samotného SFDI týká, stačí se podívat, kdo ho řídí a spravuje. Obzvláště dozorčí rada je výkvět odborníků,“ napsal odpůrce železnice, který nevěří v ziskovost projektu, protože na horách je krátká sezona léto - zima.

Autor: Miloslav Dostálek

19.3.2010 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

V Dobrušce kralovaly favorizované výběry Čech

Ford Fiesta.
AUTOMIX.CZ
14

Dá se koupit spolehlivé auto za 50 tisíc? Tyto vozy mohou být výhrou

Veselka Ladislava Kubeše rozveselí příznivce dechovky

Pohoří - Jen málo míst v republice se může v dnešní době pochlubit podobně pozoruhodnou hudební tradicí, která se zrodila především díky velkému příznivci dechovky, členu pražského Divadla Járy Cimrmana a rodákovi z této obce Miloni Čepelkovi, v Pohoří.

„Apka“ v akci. Pomohla při simulované nehodě

Hradecko - V mobilu ji má již několik set tisíc lidí. Aplikace Záchranka pomáhá rychle přivolat záchranáře ve chvílích, kdy jde o život. Jak funguje, si včera na vlastní kůži vyzkoušelo několik dobrovolníků při simulované dopravní nehodě. 

Hasiči likvidovali požár lesa u Rašovic

Rašovice - Perné středeční odpoledne zažili hasiči na Rychnovsku nedaleko Rašovic.

TIP LIGA: První kolo vyhrál Milan Jirásek z Křovic

Rychnovsko - Vítězem prvního kola podzimní fotbalové Tip ligy čtenářů Rychnovského deníku se stal Milan Jirásek z Křovic (RK0013), který získal stejně jako další tři soutěžící 16 bodů. O jeho triumfu rozhodlo, že byl nejblíže Supertrefě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení