Solnická železniční stanice v sousedství Škodovky nesplňuje požadavky na seřazení delších nákladních vlakových souprav odvážejících nově vyrobená auta z kvasinské automobilky. „Nyní je tam možnost seřadit jen jednu soupravu o maximální délce 300 metrů," tvrdí vedoucí krajského centra průmyslových zón Pavel Tichý, přičemž připravovaná studie na stavbu seřazovacího nádraží má splňovat požadavek na pět až sedm kolejí o délce více než půl kilometru. „Možnost rozšíření odstavných či nákladových kolejí ve stanici Solnice je předmětem technicko-ekonomické studie proveditelnosti. Tuto variantu by do konce března měla posoudit centrální komise Ministerstva dopravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) bude v tomto projektu postupovat dále podle jeho doporučení," uvedl pro Rychnovský deník mluvčí státní organizace SŽDC Marek Illiaš. Vládní usnesení předpokládá realizaci zvýšení kapacity železniční stanice Solnice do roku 2020.

S rozvojem dopravní infrastruktury a rozšířením kvasinské automobilky byla spojena vloni dokončená rekonstrukce a modernizace vlakového nádraží v Týništi nad Orlicí.

O týnišťském nádraží se léta hovořilo jako o noční můře především pro starší lidi, postižené i maminky s kočárky. Nádraží železničního uzlu, z něhož vlaky odjíždí do čtyř různých směrů (Hradec Králové, Náchod, Choceň a Rychnov nad Kněžnou), postrádalo především nástupiště. Lidé měli velký problém dostat se do vlaků.

Od loňského podzimu je po rozsáhlé rekonstrukci a modernizaci konečně vše jinak. „Bydlím tady sedm let. Staré nádraží bylo opravdu hrozné. Hodně špatně se zde nastupovalo. Když byla manželka těhotná, byl to velký problém. Teď je to opravdu nádherné, jsem rád, že jsme se dočkali," říkal během listopadového slavnostního otevření Petr Weisser, jeden z cestujících.

Týnišťské nádraží se dočkalo nejenom vysněných nástupišť. Byl otevřen podchod a cestujícím slouží pohodlnější a zejména čistší čekárna. Zásadní přestavba týnišťské stanice přišla na sto pětašedesát milionů korun.

Modernizace se dočkalo také vlakové nádraží v Rychnově nad Kněžnou. Zde lidem zpříjemňují cestování vlakem nově vybudovaná nástupiště. „Byly též osazeny venkovní prvky zabezpečovacího a sdělovacího zařízení," uvedl Jakub Ptačinský z odbor komunikace generálního ředitelství SŽDC.

Za 12 milionů korun byl vloni zrekonstruován železniční přejezd v Častolovicích. „Nový přejezd byl vzhledem k mírnému stoupání vozovky doplněn o štěrbinové odvodnění, aby nedocházelo k jeho zaplavování," dodal Ptačinský. Zmodernizovaný přejezd nebyl v Častolovicích jedinou novinkou na železnici. Na zdejším nádraží , které je výchozím bodem regionální trati do Solnice, se zrekonstruovaly první a třetí kolej.

Investice do železnice na Rychnovsku budou pokračovat. V Týništi se zmodernizuje traťové zabezpečovací zařízení, které bylo zatím pouze upraveno na současný stav kolejiště. Rekonstrukce železničních tratí a také nádraží přispěje ke zlepšení dopravní infrastruktury v okrese, stejně jako právě probíhající opravy silnic a plánované obchvaty.

Hotové i chystané stavební akce na železnici v okrese přispějí nejen k funkčnosti a lepšímu vzhledu, ale také komfortu cestujících. Kapacita zdejších tratí by se měla zvýšit až o sto procent, především zásluhou nárůstu vypravování nákladních vlaků z kvasinské automobilky po jejím probíhajícím rozšíření.