Navzdory tomu, že areál je situovaný na okraji města, musí jeho dopravní obsluha projet až do centra, na kruhovém objezdu se otočit a pak se vydat prakticky zpátečním směrem ulicemi U Váhy a Mánesova. Ty přitom procházejí obytnou zástavbou, nevyjímaje ani řadu veřejných budov.

„Přímo kolem nás jezdí velké množství kamionů. Sice se snažíme hodně využívat naši velkou zahradu, ale když jdeme s dětmi ven, je to nebezpečné," konstatovala Petra Zakouřilová, ředitelka mateřské školy Mánesova.

Její zaměstnanci by uvítali alespoň přechod pro chodce. Ten však v místě nemůže vzniknout kvůli nedostatečnému rozhledu.

Pomalu se už blýská na lepší časy. Krajský úřad  totiž připravuje přeložku cesty, která se vine pod areálem bývalých kasáren a před železničním přejezdem se napojuje na Mánesovu ulici.

Nepůjde ovšem o nijak levnou záležitost. „Předpokládané stavební náklady činí 61 milionů, ale financování by mělo být zajištěno prostřednictvím dotace z Evropské unie," uvedl Jiří Hošna z tiskového oddělení krajského úřadu s tím, že jednání s některými vlastníky pozemků dosud probíhají.

Zmíněnými místy nebyl dosud pohyb kamionů možný. „Stávající cesta by možná vyhovovala nosností, ale je velice úzká. Proto je v současnosti využívána jen jako zkratka pro osobní automobily," vysvětlil Jiří Bartoš, starosta Kostelce nad Orlicí, s tím, že akce se dotkne i městské kasy.

„V režii města bude výstavba přilehlých chodníků, veřejného osvětlení a dalších zařízení," dodal.
Nová trasa by nikomu z místních vadit neměla. Naopak ji uvítá asi každý. Kromě občanů přinese krajská investice výhody i pro uživatele vznikající průmyslové zóny.

„Cesta do areálu se výrazně zkrátí. Vedle vlastních kamionů to usnadní přístup i zákazníkům, které může současná cesta odrazovat od návštěvy našeho servisu či mycí linky pro nákladní automobily," uvedl Jiří Bahník z logistické společnosti, která v areálu sídlí. Navíc se předpokládá další rozvoj zóny.

Dlouho očekávaná změna ale nepřijde hned. V současnosti je projekt v územním řízení. Terénní práce by tak v nejlepším případě mohly začít za rok. „Pokud půjde vše dobře, mohla by se stavba realizovat v roce 2014," potvrdil Jiří Hošna z tiskového oddělení krajského úřadu.