Starší generace si pamatuje, jak se fronta kroutila po dřevěných schodech, kam se k lanovce muselo vystoupat. Sjezdovku člověk sjel nejvýš čtyřikrát za dopoledne. Tak dlouho se stálo na jízdu otevřenou jednosedačkou. Kdo kývnul před koncem jízdy na fotografa stojícího na plošině u dráhy, že chce snímek, dostal při jízdě lísteček a fotograf ho vyblýsknul. Lísteček s adresou, kam měla fotografie na dobírku dorazit, se pak hodil na horní stanici do schránky. 

Lanovka na samém počátku existence vyvezla pouze 180 lidí za hodinu. Skiareál připomíná nejen tuto dobu zmíněnou výstavou, pro kterou pořadatelé určili prostor depa dnešní šestimístné lanové dráhy. „Výstavou fotografií, která nese název Špindl na lyžích, chceme návštěvníkům přiblížit a ilustrovat bohatou historii lyžování ve Špindlerově Mlýně. Její součástí jsou i unikátní historické fotografie občanů města," uvedl ředitel Skiareálu Špindlerův Mlýn Čeněk Jílek. Navštívit ji zájemci mohou denně od 8.00 do 12.00 a 13.00 do 18.00 hodin až do 3. září. Vstupné je zdarma. 

Z historie špindlerovské lanovky
První sedačková lanovka v Evropě vedla na Pustevny v Beskydech. Chrudimská firma Wiesner ji postavila v obtížných podmínkách počátku druhé světové války v roce 1940. Další lanovku se pak rozhodl Svaz lyžařů vybudovat ve Špindlerově Mlýně, už tehdy významném turistickém centru Krkonoš.

Původní lanovka byla 1 055 metrů dlouhá a překonávala převýšení 330 metrů. Při původní rychlosti 1,2 metrů za sekundu přepravila maximálně 180 osob za hodinu. Po zvýšení rychlosti se kapacita zvedla na 225 osob. Jízdenka nahoru tehdy stála 15 Kčs. První modernizace přišla na řadu v roce 1964, když se stal Špindlerův Mlýn dějištěm sjezdových disciplín zimní univerziády.

Trasa lanovky byla prodloužena až k vrcholu Přední Planiny a její délka dosáhla 1 390 metrů. Zvýšilo se i převýšení na 420 metrů. Vznikla nová budova horní stanice a přepravní kapacita vzrostla na 290 osob za hodinu.

Návštěvnost střediska měla i nadále trvale stoupající úroveň a bylo nutné kapacitu znovu navýšit. Lanovku tak v únoru 1986 nahradila dvousedačka Tatrapoma. Celkem 161 dvoumístných sedaček se v zimě pohybovalo rychlostí 2,5 metru za sekundu pouze pro cestující s lyžemi na nohou, což představovalo teoretickou zimní kapacitu 900 osob za hodinu. Ani to však nestačilo.

Po roce 1989 se u dolní stanice tvořily stále delší fronty. Vedení společnosti se nakonec rozhodlo situaci vyřešit radikálním způsobem, a to výstavbou nejmodernější sedačkové lanovky v té době s maximální kapacitou. Demontovaná a teprve šest let stará dvousedačka našla nové využití na černé sjezdovce ve Svatém Petru, kde slouží dodnes. Čtyřsedačková lanovka vozila lyžaře na Pláně od roku 1992.

Až po dvaceti letech ji akciová společnost Melida nahradila novou šestimístnou vyhřívanou lanovkou Leitner včetně nových horních a dolních stanic. Současná lanovka přepraví 2400 osob za hodinu.