Nevoli obyvatel vzbudil stavební ruch v místech, kde sotva před dvěma měsíci s velkou pompou utichl.

Cyklostezka jen kousek od nové křižovatky Koruna musí pryč. Podle obyvatel Hradce i aktivisty Aleše Dohnala se jedná o mrhání městskými penězi. Úpravy vyjdou na dvě stě tisíc korun bez daně.

Město cyklostezku přesouvá z důvodu bezpečnosti - dopravním expertům se totiž nelíbila. Cyklostezka tak musí zmizet z chodníku do komunikace. „Dojde také ke zrušení přechodu pro chodce včetně zvýšeného ostrůvku," prozradila Magdalena Vlčková, tisková mluvčí magistrátu.

Obyvatelé Hradce nešetří kritikou a posměšky. Podle nich je nelogické, že město situaci řeší až teď, mělo k tomu prý dojít již při rekonstrukci křižovatky, kdy problém zjistilo.

„Jsou to peníze vyhozené z okna. Od začátku bylo jasné, že se to bude předělávat. Město však se stavbou velmi spěchalo," prozradil aktivista Aleš Dohnal z Kruhu občanské společnosti (KOS). Právě časové důvody zmiňuje i mluvčí magistrátu Vlčková.

Práce na cyklostezce v blízkosti královéhradecké křižovatky Koruna.Zdroj: Deník/ Pavel NedbalObyvatelé krajského města si klepají na čelo - nechápu, proč je dva měsíce stará cyklostezka  v Horově ulici u nové okružní křižovatky Koruna rozkopaná. A ptají se, proč se problém s bezpečností neřešil hned.

„Probíhající práce jsou dokončením úprav souvisejících s zjednosměrněním ulice a nemohly být realizovány v rámci výstavby Koruny z časových důvodů. Ke vznesení požadavku došlo v době, kdy již byla větší část původního řešení realizována. Z tohoto důvodu bylo rozhodnuto o vypsání samostatné zakázky a stavebnímu oddělení obou akcí," prozradila tisková mluvčí magistrátu Magdalena Vlčková.

Proti tomu se však staví veřejnost. Aktivista Aleš Dohnal upozorňuje na to, že takových chyb by se projektant neměl dopouštět. „Za projekt se platí statisícové částky, vše by mělo být jasné a v pořádku. Toto místo však bylo nepřehledné. V podstatě celé cyklistické řešení Koruny mi připadá nebezpečné," poznamenal aktivista.

Současné úpravy v Horově ulici spočívají ve zrušení krátkého úseku cyklostezky vedoucí stávajícím chodníkem a jejím převedení do prostoru komunikace a dále úprav v ulici Habrmanova. „Tam se rozšíří část chodníku z důvodu větší bezpečnosti chodců a cyklistů. Tato opatření jsou realizována v souvislosti se zjednosměrněním ulice Horova a vypuštěním jednoho z přechodů v křižovatce mezi Gočárovou třídou a právě ulicí Horova," popsala průběh stavebních prací mluvčí magistrátu.

Jednosměrka se z Horovy ulice stala kvůli nepřehledné dopravní situaci. „V původním stavu byl výjezd z Horovy ulice a Sukových sadů velmi problematický a někdy téměř nemožný. Zejména tedy výjezd vozidel vlevo na Gočárovu třídu ve směru do Kuklen a do centra. Výstavbou křižovatky Koruna se naskytla jedinečná příležitost toto změnit," vysvětlila Vlčková, proč došlo ke změně. Otočila se jednosměrnost Horovy ulice v úseku Nerudova - Gočárova a Nerudovy ulice v úseku Horova - Habrmanova. „Tímto řešením se výrazně zvýšila bezpečnost a zjednodušil provoz na průsečné křižovatce Gočárova - Horova - Sukovy sady, která není a díky přijatým opatřením nebude muset být řízena světelnou signalizací," dodala mluvčí.

Okružní křižovatka Koruna byla dokončena v srpnu letošního roku a stála 128 milionů korun. Nelíbí se ovšem opozičním zastupitelům města - upozorňují na vysokou cenu, a také na funkčnost křižovatky. Autorem projektu byl architekt Patrik Kotas.