VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sociální pracovnice budou nočním Hradcem chodit dál, osloví i děti

Hradec Králové - Více než měsíc chodily pod rouškou tmy letos v létě sociální pracovnice obecně prospěšné společnosti Prostor Pro hradeckými ulicemi a vyhledávaly potenciální klienty z řad mladistvých ve věku 13 až 22 let. Experiment v podobě noční terénní práce byl úspěšný a vedení neziskové organizace v něm hodlá pokračovat.

10.9.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/David Taneček

Střed města, nábřeží, parky

„Sociální pracovnice využily prázdnin pro vyzkoušení tohoto způsobu komunikace s potenciálními klienty, kterou dosud aplikovaly například některé drogové terénní služby. Výsledek tohoto snažení byl více než pozitivní. Spolu s denním terénem se podařilo oslovit celkem 32 klientů, což je o polovinu více než v loňském roce," hodnotí mluvčí společnosti Prostor Pro Markéta Rudyšová.

Rizikové způsoby trávení času

Noční terén pracovnice testovaly dva dny v týdnu a zaměřily se zejména na střed města, nábřeží, parky a městskou část Lipky. „Šlo celkem o deset pozorování, která nám přinesla cenné zkušenosti s kontaktováním klientů ve večerních hodinách, možnost střetávat se s více cílovými skupinami a lépe vidět rizikové způsoby trávení volného času na ulici," uvedla Gabriela Lepková, vedoucí nízkoprahových a preventivních programů a dodává: „Nejméně do konce října chceme nepravidelně tuto službu nabízet. Příští léto se večerní „noční" terénní forma sociální práce stane již standardem." I pro samotné sociální pracovnice je tato služba novinkou, dosud prováděly terénní práci ve dne. „Je to nová zkušenost, které si ceníme a budeme na ni stavět. Našim cílem je co nejvíce přizpůsobit náš program potřebám klientů. Ve večerních hodinách si člověk více promýšlí míru rizikovosti, zda do kontaktu jít či ne. I to je pro nás dobré trénovat," vysvětlila Barbora Konrády, sociální pracovnice z programu Klídek obecně prospěšné společnosti Prostor Pro.

Terénní pracovníky v létě doprovodili i pracovníci programu Klubík, kteří pracují s mladší cílovou skupinou ve věku 8 až 13 let. „Záměrem bylo především navázat na dlouhodobé zkušenosti kolegů z Klídku, potřeba monitorovat lokality města a možnost kontaktovat potenciální klienty. Výsledek byl stejně pozitivní jako u nočního pozorování Klídku, a proto jsme se rozhodli zavést pravidelně tuto formu terénní práce pro mladší cílovou skupinu," doplňuje za Prostor Pro Markéta Rudyšová.

Za klienty vyrazí už na podzim

Sociální pracovnice plánují za svými klienty vyrazit do ulic už na podzim tohoto roku.

Autor: Michaela Zumrová

10.9.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Přepychy vstřelily čtyři branky za dvanáct minut a slavily výhru

Jak reklamovat koupený dům či byt

Ochránce Orlických Rampušák otevřel svoji pivní náruč

Dobruška /FOTO/ - Milovníci zlatavého moku měli o víkendu jasno, kam vyrazit za orosenou sklenicí. V sobotu své brány již posedmé otevřel dobrušský pivovar Rampušák, který pro návštěvníky připravil jak komentovanou prohlídku, tak i bohatý kulturní program orámovaný ochutnávkou pivního speciálu.

Okresní „osmička“ před startem sezony

Rychnovsko - Úvodním kolem odstartuje o víkendu fotbalová I. B třída – skupina B. Rychnovsko bude reprezentovat osm týmů. Před podzimním výkopem přinášíme informace z jejich táborů.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Chybí stovky lidí, přitom vyrostla další fabrika

Rychnovsko - Rekordně nízká nezaměstnanost trápí snad všechny firmy v rychnovském okrese. Problém je ve službách i ve fabrikách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení