Střetávají se tu totiž názory na možnost parkování lidí, kteří tu bydlí, dále obchodníků, kteří chtějí své krámky zásobovat a současně pro vozidla těch, kteří, když nezastaví, jednoduše nakoupí jinde.

Nádražní je dopravní tepna

Téměř půlkilometrová komunikace, která i po realizaci obchvatu do města stále přivádí značnou část dopravy, je současně sídlem několika desítek obchodů.

Ty zásobují nejen přilehlé sídliště, ale i mnoho cizích návštěvníků, protože tu nakoupí prakticky všechno. Dlužno dodat, že po poslední rekonstrukci, kdy se silnice zúžila a vznikly i líbivé parkovací zálivy a zeleň, míst k zastavení vozidel logicky ubylo.

„Budeme mít sice krásnou silnici s lavičkami a zelení, avšak ta bude mít nepatrnou chybu. Nebude sloužit dopravě," bylo sarkasticky řečeno při tehdejším schvalování projektu v dopravní komisi.

Parkovat zadarmo či za peníze?

Občané, kteří zde vesměs bydlí, už dávno vyzvali zastupitele k řešení a celý problém vyústil v jejich protestní petici, kterou vedení města oficiálně předali.

Členové dopravní komise pak navrhli řešení, které umožnilo krátké a levné zastavení všem nakupujícím, avšak mnohem dražší těm, kteří tu své vozy dosud jen „odkládali". Avšak ani na tomto řešení se zastupitelé tento týden neshodli.

Jedni namítali, že se jedná o vytahování peněz lidem z kapsy, druzí, že za parkování se přece platí všude. Uznali však, že navržený systém tu stání vozů vhodně reguluje. Poslanci města se ale nemohli shodnout na tom, zda tím přidělají práci městské policii, nebo za „nulové" parkovné v první půlhodině a provozem nového zařízení ochudí městskou kasu.

Někteří tvrdili, že od toho tu policii vlastně mají, jiní namítali, že ta už svoji práci nestíhá.

Hrozí, že vozy zaplní sídliště

„Ano, víme, že je tady potřeba zajistit rotaci vozidel, bavme se proto o způsobu," řekl zastupitel Ivan Kunetka, který neodmítal ani jednu z variant. František Zikuda hájil rozhodnutí dopravní komise: „Jsou v ní odborníci, kteří do problematiky dopravy opravdu vidí a rozhodovali po svých zkušenostech z Turnova i jiných měst".

Podle zastupitelů jsou zde potíže větší, protože v blízkosti není žádné záchytné parkoviště, jako ve středu města.

S podmínkami vzniku petice je seznámil i zástupce občanů Jan Bartoš, někteří ale vyslovili i obavu, že zpoplatněním parkování v Nádražní ulici, dojde k zaplňování cest přilehlého sídliště a pak mohou čekat petici další.

Nakonec se všichni shodli v tom, že celou záležitost i s novými návrhy znovu posoudí členové dopravní komise.

Otakar Grund