Čilý ruch panoval především na stavbě nové svařovny, ale úpravy se dotkly prakticky všech úseků.
Přestože hala má být uvedena do zkušebního provozu až v polovině příštího roku, byly dny, po které z linky nesjížděly nové vozy, využity beze zbytku.

„Všechny práce proběhly podle plánu a v daném časovém rámci. V této chvíli je již dokončována hrubá stavba. Nyní se pracuje hlavně na zajištění infrastruktury a provádějí se terénní úpravy," konkretizoval David Šikula z tiskového oddělení společnosti Škoda Auto.

Z nové haly bude po jejím dokončení vyjíždět nejnovější model Škody Superb. Investice by měla dávat dobrou perspektivu stávajícím, ale možná i potenciálním zaměstnancům automobilky.

„Nyní je těžké odhadovat, jaký přínos pro zaměstnanost bude nová svařovna mít. Záležet bude hlavně na vedení společnosti, protože to rozhodne, jaké všechny modely se budou v Kvasinách vyrábět. Minimálně by však měla být zachována stávající zaměstnanost," uvedl Libor Dvořák, předseda odborové organizace v Kvasinách.

Výstavba haly rozhodně není žádnou levnou záležitostí. Její první etapa, která zahrnuje stavbu samotnou, zřízení nové infrastruktury a další vynucené investice, vyjde na 65 milionů eur. Výše dalších výdajů pak bude odvislá od konečné varianty její finální podoby.