Už ve středu se až do pátku uzavřel Hřebečský tunel na frekventované „pětatřicítce" z Litomyšle na Moravu. Při pravidelné odstávce se musí zkontrolovat technologie. Objížďka vede klasicky po staré klikaté a úzké státovce.

Na stejné silnici, ale už ve Vysokém Mýtě, začala také oprava železničního přejezdu kvůli kolejím vyjetým od kamionů. Zde je uzavírka pouze částečná, auta ve směru od Litomyšle na Hradec projedou normálně, cestu přes město musí absolvovat jen šoféři v opačném směru.

V Pardubicích čeká řidiče uzavírka úzkého, ale strategického špuntu u Parama - provizorního mostu poblíž nádraží. Silničáři na něm musí obnovit živičný kryt, stejná uzávěra bude následovat i další neděli.

To však není nic proti tomu, co průtah kolem Parama čeká v létě. To silničáři uzavřou v místě budovaného kruhového objezdu u dnešní semaforové křižovatky nájezdové rampy ze silnice I/37 na I/2.

Kvůli prasklé mostní opěře byl před pár dny uzavřen frekventovaný most přes Úpu v Mladých Bukách u Trutnova, což je přes turistickou sezonou v Krkonoších také velká nepříjemnost. Mostu však bezprostředně hrozilo zřícení.

Ostatně další problematické místo na cestě do Krkonoš číhá také na hlavní silnici mezi Hradcem Králové a Jaroměří v Holohlavech. Oprava silnice, kde je od poloviny března kyvadlový provoz, potrvá do 27. června.

Další uzavírka potrvá až do října na silnici mezi Dolní Brannou a Vrchlabím. Objížďka tady veškerou dopravu odklání na Kunčice nad Labem a Podhůří. S uzavírkami musí nyní počítat také motoristé ve Dvoře Králové nad Labem. Další komplikace přijdou v letních měsících, kdy například jen v Pardubickém kraji čeká oprava 14 úseků hlavních silnic v režii státního Ředitelství silnic a dálnic, řadu vedlejších silnic pak budou rekonstruovat krajští silničáři. Třeba u Chrudimi se budou opravovat okresky v okolí nového obchvatu, v Třebechovicích Tyršova ulice, dále silnice ze Slatiny u Hradce k Rychnovu a řada dalších.