Nejprve byl zahájen pravidelný provoz z Tanvaldu do Kořenova a 1. října 1902 do Szklarske Poręby. Unikátní horská dráha, nejstrmější v Česku, byla vystavěna především pro dopravu levného pruského uhlí do průmyslového Liberecka. Oslavy výročí jsou nachystány na sobotu a neděli. Vedle motorové Singrovky a ozubnicové Rakušanky vyjede stoletá parní lokomotiva Sedma. V Kořenově bude otevřena Výtopna a k vidění originální poštovní vůz z roku 1941. V pondělí vyrazí na Prahu parní expres.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditKrkonošská Zubačka má 115 let. Na oslavy vyjede stoletá parní lokomotiva
Východní Čechy, Kořenov - V sobotu 1. července to bude přesně 115 let od otevření krkonošské ozubnicové tratě.
Výtopna v Kořenově se může chlubit originální ozubnicovou lokomotivou z roku 1912. Švýcarský unikát vozil turisty do nejvýše položené železniční stanice v Evropě na Jungfraujoch.
|
Foto: DENÍK/Jan Braun
V Kořenově mají stoletou švýcarskou perlu z Jungfraubahn