Tradiční klání mělo pětiletou přestávku, ale nový potah silnice poslal signál, že v Ústí je vše připraveno k návratu na závodní mapu.
Trať s délkou 3600 metrů a převýšením 209 metrů patřila k těm vůbec nejoblíbenějším. A piloti svých strojů se evidentně těší, protože startovní listina čítá více než 130 jmen, což přimělo pořadatele k tomu, aby posunuli časový harmonogram tréninkových jízd po oba dny už na osmou hodinu ranní. U závodních jízd zůstává čas 13.00 beze změny.
Na start se postaví hned několik známých jmen, která mají letitou zkušenost nejen z českého mistrovství, ale i toho evropského. Dorazí Jaromír Malý, Dušan Nevěřil, David Komárek, dále pak Dan Michl a Martin Jerman. Nepříjemnou zprávou pro fanoušky je neúčast Miloše Beneše, který si přivodil zranění a svoji Osellu nepředstaví. „Těšil jsem se, ale bohužel se závodů nezúčastním. Vymknul jsem si kotník," řekl ve čtvrtek Deníku Miloš Beneš.

Velká smůla potkala Miloše Beneše ve čtvrtek dopoledne. Těšil se, ale vyřadilo jej zranění:

Vymknul jsem si kotník. Závody jet nemůžu

Lanškroun – Jednadvacet zatáček se vrací do kalendáře závodů do vrchu. Pilotovi lanškrounské stáje GMS Mados Racing Team MILOŠI BENEŠOVI chyběly.

Po pěti letech se pojede oblíbený vrchařský závod Ústecká 21. Chyběl vám tenhle závod v kalendáři předchozích let?
Dle mého hodnocení to byla druhá nejlepší trať v České republice, všechno ostatní nestálo za nic, abych byl slušný. Samozřejmě Šternberk je svou délkou nedostižný, ale opravdu v Ústí to bylo perfektní. Hodně mi to v kalendáři chybělo.

Jaké máte vzpomínky z minulosti?
Já je mám vesměs kladné. Vždy to byl krásný závod. Špatné vzpomínky snad ani nemám. Vždy se mi to moc líbilo, jednak je to za kopcem, člověk tam může vyrazit v pátek odpoledne a v neděli večer ještě klidně stíhá jít na pivo po závodech (směje se). Je to paráda, pěkné svezení, pěkná trať, hromada aut.

V čem budou letošní závody jiné oproti těm z minulosti?
Přibyla novější auta v té absolutní špičce. Nevím, jak na tom je základna běžných cestovních produkčních vozů, protože českého mistrovství jsem se ještě neúčastnil. Je to rozdělené na ten Maverick Rescue cup, kde vozy nejsou tak vybavené technickými prvky, což jsou věci, které to prodražují. Ale určitě přibyla i auta v rámci českého mistrovství. Doufám, že se bude jezdit rychleji, protože trať je skoro celá nová. Spodek je úplně nový. Já toho bohužel moc neuvidím, jak to bude vypadat.

Kde na závodníky číhá z vašeho pohledu největší nebezpečí na trati?
Hned ta první levá zatáčka po dlouhé rovince, kde ještě nejsou pneumatiky ohřáté a navíc je to schované v lese. Může se zdát, že právě na té rovince auto funguje, protože je asfalt teplejší, ale jakmile se vjede do lesů, hned se podmínky mění. Pamatuji si, že jsem tam taky určitě jednou skončil. Vidím ji jako záludnou. Při jízdě na jistotu to samozřejmě není problém, ale pokud se jede rychleji a člověk tlačí na pilu, protože pak následuje fáze dvou pomalejších zatáček, tak výjezd z té zatáčky musí být rychlý, jinak se auto zpomalí.

Těšíte se?
Těšil jsem se, ale stala se mi nehoda, vymknul jsem si kotník. Bohužel se závodů účastnit nemohu. Mrzí mě to, ale nedá se nic dělat. Pokud se chci dát rychle do kupy, tak je to teď pár dní bez pohybu.